info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

باغ‌ویلاهای غیرمجاز؛ منابع آبی استان البرز را مصرف می‌کنند

کد خبر: 30677
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1403 - 21:31
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز:
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه باغ‌ویلاهای غیرمجاز ساخته شده در نقاط مختلف البرز، منابع انرژی استان را مصرف می‌کنند، گفت: نیاز است که از سوی شرکت آب‌منطقه‌ای البرز، اقدامات لازم برای شناسایی و مسدود کردن چاه‌های آب غیرمجاز استان صورت گیرد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، حسن مددی در یکصدونهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی البرز با تاکید بر اهمیت توجه دستگاه‌های دولتی استان به قوانین و مقررات بالادستی در اتخاذ تصمیمات اداری بیان کرد: اگر دستگاهی موارد قانونی تکلیف شده را رعایت نکند و شخصی شکایت کند، آن دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشد و در دیوان عدالت اداری نیز چنین مواردی لحاظ می‌شود.

وی در بحث دیگری در خصوص مشکلات و چالش‌هایی که فعالان بخش خصوصی استان به ویژه حوزه کشاورزی با آن مواجه هستند، گفت: سفره‌های آبی زیرزمینی استان در مناطقی از جمله نظرآباد و ساوجبلاغ مورد تعدی افرادی قرار گرفته است که غیرمجاز از آن استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: باغ‌ویلاهای غیرمجاز ساخته شده در نقاط مختلف استان البرز به صورت غیرقانونی از منابع انرژی مانند برق، آب و گاز استفاده می‌کنند و نیاز است که از سوی شرکت آب‌منطقه‌ای البرز، ضمن شناسایی چاه‌های آب غیرمجاز، اقدامات لازم برای مسدود کردن این چاه‌ها صورت گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به دغدغه مدیران واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان در خصوص تامین نیازهای زیرساختی از جمله تخصیص منابع آبی گفت: در شهرستان نظرآباد علی‌رغم بالا بودن رقم تخصیص منابع آبی به فعالیت‌های گلخانه‌ای تعداد زیادی از این مجموعه‌ها فعال هستند و در صورت کاهش تعرفه یا شیوه تخصیص منابع آبی، افزایش بیشتر فعالیت‌های گلخانه‌ای را شاهد خواهیم بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه ویلاسازی‌های غیرمجاز، بخش‌های کشاورزی استان را از بین برده است، گفت: اگر فعالیت‌های جدید تولیدی، صنعتی و کشاورزی منابع آبی لازم را در اختیار نداشته باشند، صاحبان این کسب‌وکارها مجبور هستند که برای تامین نیاز آبی مجموعه خود به حفر چاه‌های غیرمجاز و یا برداشت آب از مکان‌هایی که غیرقانونی آن را استحصال می‌کنند، روی آورند.

پاسخ دهید