info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

مطالبه مهم بخش‌ خصوصی از رئیس‌جمهور تک‌نرخی کردن ارز است

کد خبر: 30718
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1403 - 12:41
رئیس اتاق بازرگانی البرز در نشست با روسای تشکل‌های بخش‌ خصوصی استان:
رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: یک خواسته مهم بخش‌ خصوصی از رئیس‌جمهور و دولت چهاردهم در زمینه تک‌نرخی کردن ارز است.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، پرهام رضایی در نشست هم‌اندیشی با روسای تشکل‌های بخش‌ خصوصی استان البرز بیان کرد: با توجه به ظرفیت تولیدی و صنعتی استان یکی از محورهای مهم و اساسی در دوره چهارم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز تمرکز بر توسعه صادرات و ورود به بازارهای بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امور بین‌الملل یکی از ظرفیت‌های مهم، دیپلماسی سیاسی در سطح کلان است، افزود: در این زمینه همانند اتاق‌های بازرگانی دیگر کشورها دارای ارتباطات لازم نیستیم، به همین دلیل بر دیگر پتانسیل‌ها از جمله برنامه‌ریزی برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارجی متمرکز شده‌ایم، در این مورد با حضور استاندار و جمعی از فعالان اقتصادی بخش‌ خصوصی البرز در ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین در شهر شانگهای شرکت کردیم که با توجه به سیاست جدید این کشور برای افزایش ۲۰ تا ۳۰درصدی واردات، یک فرصت مطلوب برای معرفی توانمندی‌های تولیدی و صنعتی ایرانی بود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه از برنامه‌ریزی و پیشبرد اقدامات لازم از سوی این پارلمان بخش‌ خصوصی و به دنبال دریافت مجوز از سازمان توسعه تجارت برای برپایی پاویون جمهوری اسلامی ایران در بزرگ‌ترین نمایشگاه صنایع‌غذایی هند در اواخر شهریورماه امسال سخن گفت و افزود: در البرز صنایع‌غذایی معتبر و صاحب‌نامی فعالیت دارند که در سطوح بین‌المللی برند این شرکت‌ها شناخته شده است، هدف ما از حضور در نمایشگاه صنایع‌غذایی هند تمرکز بر معرفی شرکت‌های کوچک و متوسط کشور در این حوزه است.

عدم رفع تعهدات ارزی موجب تعلیق کارت بازرگانی و مسدودی حساب برخی تولیدکنندگان شده است

وی افزود: از ۴هزار واحد صنعتی البرز تعداد قابل توجهی را واحدهای صنعتی کوچک و متوسط(SMEs) تشکیل می‌دهند که با چالش‌هایی در زمینه مسائل ارزی، گمرکی و بانکی مواجه هستند و سرمایه آنچنانی نیز برای مقابله با این مشکلات ندارند و نیاز است که از این مجموعه‌ها حمایت شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در خصوص مشکلاتی که برخی از تولیدکنندگان کشور از جمله استان البرز به دلیل عدم رفع تعهدات ارزی با آن مواجه شده‌اند، افزود: این مسئله موجب تعلیق کارت‌های بازرگانی و یا مسدود شدن حساب‌های بانکی این تولیدکنندگان شده است، در خصوص پیگیری موارد این چنینی در صورت برگزاری جلسات مشترک با تشکل‌های مرتبط می‌توانیم اطلاعات بیشتری در ارتباط با مشکلات فعالان اقتصادی بخش‌ خصوصی در اختیار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از سوی شورای گفت‌وگوی البرز، پل ارتباطی میان دستگاه‌های اجرایی و بخش‌خصوصی استان برقرار است، عنوان کرد: در سه سال گذشته و از زمان حضور دکتر عبداللهی در استان، تمامی مصوبات این شورا در سطح ملی و استانی پیگیری شده است.

رضایی تاکید کرد: اتاق بازرگانی البرز اگر بخواهد عملکرد مطلوب و مناسب داشته باشد، باید تعامل بیشتری با تشکل‌های بخش‌ خصوصی استان برقرار کند، یکی از اهداف مهم ما این است که نیمی از اعضاء هیات‌ نمایندگان اتاق بازرگانی البرز به عنوان رئیس یا اعضاء هیات مدیره تشکل‌های استان در این انجمن‌ها حضوری فعال داشته باشند.

رضایی به این نکته اشاره کرد که اتاق بازرگانی البرز و خانه صنعت استان دو نهاد مهم در تعامل با واحدهای تولیدی و صنعتی هستند.

رضایی در بخش دیگری با تاکید بر اهمیت عملی کردن یک خواسته مهم بخش‌ خصوصی از سوی رئیس‌جمهور و دولت چهاردهم در زمینه تک‌نرخی کردن ارز بیان کرد: دکتر پزشکیان با تشکیل شورای راهبردی و دعوت از اتاق بازرگانی برای معرفی یک نماینده جهت حضور در این شورا در واقع اقدام جدیدی را به منظور مشورت‌گیری و نظرخواهی از بخش‌ خصوصی و دریافت پیشنهادات کارشناسانه فعالان این عرصه آغاز کرده است.

پاسخ دهید