info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

نقش رسانه‌ها در انعکاس اخبار مرتبط به بهبود فضای کسب‌وکار فعالان بخش‌ خصوصی

کد خبر: 30757
تاریخ انتشار: 1 شهریور 1403 - 19:54
رئیس اتاق بازرگانی البرز مطرح کرد:
رئیس اتاق بازرگانی البرز در دیدار با اعضاء هیات مدیره و بازرسین خانه مطبوعات استان گفت: رسانه‌ها با انعکاس اخبار مشکلات و چالش‌های بخش‌ خصوصی می‌توانند زمینه‌ساز بهبود محیط کسب‌وکار فعالان این عرصه باشند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در دیدار با اعضاء هیات مدیره و بازرسین خانه مطبوعات استان گفت: رسانه‌ها با انعکاس اخبار مشکلات و چالش‌های بخش‌ خصوصی می‌توانند زمینه‌ساز بهبود محیط کسب‌وکار فعالان این عرصه باشند.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، رئیس اتاق بازرگانی البرز به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار با اعضاء هیات مدیره و بازرسین خانه مطبوعات استان البرز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست، پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به موقعیت استراتژیک این استان به لحاظ نزدیکی به پایتخت و تمرکز بیش از ۴هزار واحد صنعتی بیان کرد: در البرز توانمندی‌های تولیدی و صنعتی قابل توجهی وجود دارد که موجب شده است این استان سیمای اقتصادی متفاوتی از دیگر نقاط کشور داشته باشد.

وی با اشاره به پتانسیل‌های اقتصادی استان البرز که ظرفیت ویژه برای تولید اخبار، گزارش و یادداشت‌های اقتصادی نوشتاری و تصویری در این حوزه را برای فعالان رسانه‌ای فراهم می‌کند، افزود: از زمان فعالیت اتاق بازرگانی در البرز تعامل سازنده و موثری میان این پارلمان بخش‌ خصوصی و اصحاب رسانه استان برقرار بوده و در این رابطه خانه مطبوعات به عنوان پل ارتباطی میان طرفین به خوبی عمل کرده است.

وی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران در انعکاس اخبار مرتبط به بخش‌ خصوصی استان البرز گفت: ما نیز همانند فعالان رسانه‌‎ای در کنار شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و رویدادهای مربوط به فعالان اقتصادی استان به دنبال رشد و توسعه در بخش‌های مختلف از جمله کشاوزی هستیم که دستیابی به آن موجب افزایش سطح رفاه اجتماعی جامعه و بهبود کیفیت زندگی مردم است.

رضایی در بخش دیگری با بیان اینکه در سرفصل‌های اجرایی اتاق بازرگانی البرز برای سال ۱۴۰۳ به امور بین‌الملل و تقویت این بخش توجه‌ ویژه‌ای شده است، گفت: در این رابطه ضمن برنامه‌ریزی برای حضور فعالان بخش‌ خصوصی در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی و تهیه اطلاعات جامع از بازارهای هدف صادرات تولیدات ایرانی در کشورهای مختلف، بر برگزاری دوره‌های آموزشی در این زمینه متمرکز شده‌ایم، به تبع تولیدات رسانه‌ای مختلف می‌تواند در انعکاس این اقدامات به ما کمک کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سمعی‌و‌بصری که در استودیو رادیویی-تلویزیونی فاتح اتاق بازرگانی البرز برای تولید محتوای رسانه‌ای وجود دارد، گفت: در این قالب به منظور انعکاس مشکلات اقتصادی فعالان بخش خصوصی و پیگیری مشکلات آنها می‌توانیم با کمک اصحاب رسانه‌ استان، میزگردها و گفت‌وگوهای اقتصادمحور را با حضور تولیدکنندگان و صنعتگران و دریافت دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات آنها ضبط و تولید نمائیم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه این استان به لحاظ ظرفیت‌های صنعتی جزو استان‌های برتر کشور است، عنوان کرد: برای معرفی توانمندی‌های تولیدی و صنعتی استان و رشد و توسعه در این بخش‌های مهم اقتصادی در سرفصل‌های اجرایی اتاق بازرگانی البرز در سال جاری چندین برنامه‌ کوتاه‌مدت و بلندمدت از جمله تقویت حوزه بین‌الملل تعریف شده است که می‌تواند موتور محرکه‌ای برای رشد تولید در استان باشد.

وی با اشاره به دستاوردهای مثبت اقتصادی البرز در سال ۱۴۰۲ به رسیدن عدد صادرات سالانه استان به یک میلیارد دلار اشاره کرد و افزود: در کسب این موفقیت اتاق بازرگانی البرز به عنوان نهاد تسهیل‌گر نقش مهمی ایفا کرده است، در مجموع اقدامات این پارلمان بخش‌ خصوصی در حوزه گسترش تعاملات با دولت در سال گذشته موجب شد که تندیس شهید امیرعبداللهیان در بخش تعامل و خدمت به رئیس اتاق بازرگانی البرز اهداء شود.

در ادامه این نشست رضا عباس‌زاده رئیس خانه مطبوعات البرز نیز با طرح پیشنهاد راه‌اندازی کمیسیون ارتباطات و رسانه ذیل فعالیت‌‌های اتاق بازرگانی این استان بیان کرد: پیشنهاد دیگر برگزاری یک جشنواره رسانه‌ای تخصصی در حوزه تولید و صنعت است که در قالب آن آثار فعالان رسانه‌ای استان در این زمینه توسط دبیرخانه جشنواره دریافت و بررسی خواهد شد.

عباس‌زاده همچنین این موضوع را مطرح کرد که ارائه نقطه‌نظرات کارشناسانه و مشاوره‌ای از سوی فعالان رسانه‌ای استان به یقین می‌تواند به اتاق بازرگانی البرز در زمینه تولید برنامه‌های اقتصادی متنوع در استودیو رادیویی-تلویزیونی فاتح این پارلمان بخش‌ خصوصی کمک کند.

در ادامه این نشست دبیرکل و سرپرست مدیریت روابط‌عمومی اتاق بازرگانی البرز و سایر اعضای هیات مدیره و بازرسین خانه مطبوعات استان البرز به بیان نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و در پایان نیز از حاضرین به نمایندگی از جمعی از فعالان رسانه‌ای استان تقدیر به عمل آمد.

پاسخ دهید