info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

در ارائه خدمات بیمه‌ای به نیروی کار مجموعه‌های تولیدی و صنعتی وقفه‌ای نباشد

کد خبر: 30827
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1403 - 19:51
استاندار البرز در نشست شورای گفت‌وگو:
استاندار البرز بر ضرورت عدم وقفه در ارائه خدمات بیمه‌ای به نیروی کار بیمه‌شده بخش‌های تولیدی و صنعتی استان تحت تاثیر دیرکرد کوتاه‌مدت در پرداخت حق بیمه از سوی کارفرمایان تاکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، مجتبی عبداللهی در یکصدودهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌ خصوصی البرز با اشاره به عملکرد البرز در پایش سالانه محیط کسب‌وکار انجام شده از سوی اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: وضعیت استان براساس نتایج حاصل از این پایش در برخی بخش‌ها ازجمله حوزه تامین و تخصیص آب پایین‌تر از نرخ متوسط کشوری است و باید درقالب برگزاری نشست‌های تخصصی با هدف بررسی راهکارهای بهبود توسعه محیط کسب‌وکار به طرح و بحث پیرامون مسائل مربوطه پرداخته شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت عدم وقفه در ارائه خدمات بیمه‌ای به بیمه‌شدگان فعال در مجموعه‌های تولیدی و صنعتی کشور بیان کرد: در این مورد باید نامه‌ای از سوی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و تاکید شود که در این مورد عدم تعهد کارفرما در کوتاه‌مدت نباید موجب وقفه در ارائه خدمات به ویژه خدمات درمانی از سوی بیمه تامین اجتماعی شود؛ زیرا بیمه‌شده کوچک‌ترین مشکل در ارائه خدمات را از دید کارفرما می‌بیند.

لزوم تشکیل کارگروه به منظور ارائه راهکار برای تولید، تامین زیرساخت و توسعه شبکه برق مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی

استاندار البرز بیان کرد: در سال‌های گذشته برای به حداقل رساندن خاموشی در سطح صنایع و واحدهای تولیدی کشور تلاش زیادی صورت گرفت اما به دلیل بروز ناترازی انرژی در برخی از روزهای پیک مصرف در تابستان سال جاری، مجددا خاموشی‌های طولانی مدت در حوزه صنعت را داشتیم، برای رسیدگی به این مسائل و همچنین ارائه راهکار برای تولید، تامین زیرساخت و توسعه شبکه برق مورد نیاز واحدهای تولیدی باید کارگروه یا قرارگاهی بدین‌منظور در استان تشکیل شده و به صورت ماهانه نیز جلسات آن برگزار شود.

اهمیت ورود تکنولوژی‌های جدید در زمینه تولید انرژی و تامین برق با سرمایه‌گذاری و همکاری بخش‌ خصوصی

وی با تاکید بر اهمیت ورود تکنولوژی‌های جدید در زمینه تولید انرژی و تامین برق گفت: در این مورد باید سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد که البته برای انجام آن به همکاری و کمک بخش‌ خصوصی برای تولید برق به وسیله ژنراتور، پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی و دیگر روش‌ها نیاز است.

عبداللهی در ادامه در خصوص پروژه‌های مهم در حال اجرا برای تامین برق مورد نیاز صنایع استان گفت: بدین‌منظور اقدامات مرتبط به پروژه‌های پست برق ۲۳۰‌ کیلو ولت‌ شهرستان نظرآباد استان البرز و دو پست ۴۰۰ کیلوولت در کمالشهر و شهرستان اشتهارد در حال انجام است، اما باید تعداد پست‌های توزیع برق بیشتری در استان ایجاد شود.

لزوم شناسایی و دریافت دیدگاه‌های بخش‌ خصوصی برای اصلاح و یا بازنگری در قوانین مخل کسب‌وکار

وی در بخش دیگری تاکید کرد: برای رفع قوانین مخل کسب‌وکار نیز ضمن شناسایی و دریافت دیدگاه‌های بخش‌ خصوصی برای اصلاح و یا بازنگری آن موارد تلاش می‌کنیم، اما اولویت مهم حل مشکلات زیرساختی در محیط کسب‌وکار از جمله حوزه تولید و صنعت است که بدین‌منظور بر مواردی مانند ضرورت پرداخت حق شارژ از سوی مدیران واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان تاکید می‌شود.

استاندار البرز عنوان کرد: پرداخت حق شارژ از سوی مجموعه‌های تولیدی به تامین هزینه انجام اقداماتی مانند توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی، بهبود وضعیت آسفالت معابر و یا پشیبرد و اجرای پروژه‌های احداث نیروگاه در این شهرک‌ها کمک می‌کند.

پاسخ دهید