info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

بهره‌مندی از اقتصاد دیجیتال در سایه هم‌افزایی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌و‌کارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی البرز

کد خبر: 30958
تاریخ انتشار: 22 مهر 1403 - 15:47
در نهمین نشست کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی البرز موضوع همکاری این کمیسیون با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان به منظور بهره‌مندی واحدهای تولیدی و صنعتی البرز از اقتصاد دیجیتال مطرح شد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در نهمین نشست کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان شهریار ظهوری رئیس این کمیسیون با تاکید بر اهمیت پیشرفت صنایع استان البرز در بحث زیرساخت‌های حوزه آی تی و آی سی تی گفت: این فعالیت‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند که برای حضور در عرصه ملی و بین‌المللی و در زمینه معرفی، عرضه و فروش محصول موفق عمل کنند.

ظهوری همچنین در خصوص راه‌اندازی شورای راهبری تولید دانش‌بنیان به منظور هماهنگی میان نهادها، سازمان‌ها و ادارات ارائه‌دهنده خدمات به کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان در استان البرز گفت: شورای مذکور به این دلیل ایجاد می‌شود که بسیاری از ادارات کل و سازمان‌ها همانند شرکت شهرک‌های صنعتی، استانداری و مدیریت و برنامه‌ریزی استان هر کدام به‌ طور جداگانه به کسب‌وکارهای نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان استان خدمات ارائه می‌دهند اما هماهنگی میان نهادهای مربوطه وجود ندارد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی البرز افزود: هدف این است که یک شورای راهبری با مرکزیت اتاق بازرگانی البرز تشکیل شود و شرکت‌هایی که می‌توانند مصرف‌کننده محصولات و خدمات کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان باشند در جلسات آن شورا حضور یابند.

وی تاکید کرد: در جلسات شورای راهبری حمایت‌کننده از کسب‌وکارهای نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌هایی مانند پیگیری پیاده‌سازی قانون جهش دانش‌بنیان در سطح ارگان‌های مختلف استان البرز مدنظر است.

کارخانه نوآوری و صنایع خلاق، پارک فاوا و منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز قطب‌های مهم فرصت‌سازی در مسیر توسعه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی استان

در ادامه این نشست حمید قنبریان علویجه رئیس هیات مدیره نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) البرز با طرح یک پیشنهاد بیان کرد: پس از اجماع نظرات با دبیرکل اتاق بازرگانی البرز و هیات رئیسه کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق البرز به این نتیجه رسیدیم که خدمات سازمان نصر به فعالان اقتصادی استان ذیل کمیسیون ارائه و در آن مسائل و موارد مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات دنبال شود.

قنبریان علویجه در بخش دیگری بیان کرد: کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان، پارک فاوا (پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات) البرز و منطقه ویژه اقتصادی پیام همگی قطب‌های مهمی برای فرصت‌سازی در مسیر توسعه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی در استان هستند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از سال ۹۱ در استان البرز آغاز شد، گفت: در برنامه هفتم توسعه کشور نام این سازمان به عنوان متولی و کمک‌کننده برای هوشمندسازی صنایع و الکترونیک‌سازی این بخش ذکر شده و ذیل آن ۱۲ کمیسیون شکل گرفته که چند مورد از جمله نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه، مراکز داده وکسب‌وکارهای نوین شاخص‌تر است. ما می‌خواهیم سهم کالاها و خدمات در تولید ناخالص داخلی کشور را از عدد ۷.۸ به ۱۵درصد برسانیم.

رئیس هیات مدیره نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) البرز در خصوص اقداماتی که این سازمان با همکاری کمیسیون کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان در استان البرز می‌تواند پیش برد، به مبحث راهکارها و مدل‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی و یا خدمات فروش محصول با استفاده از اقتصاد دیجیتال اشاره کرد.

پاسخ دهید