info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

تامین سوخت زمستانه البرز و مقابله با قاچاق آن در استان ضروری است

کد خبر: 30987
تاریخ انتشار: 28 مهر 1403 - 21:32
استاندار البرز:
استاندار البرز با تاکید بر اهمیت تامین سوخت زمستانه، از فعالان اقتصادی و مدیران واحدهای تولیدی خواست تا نیازهای خود را به‌ موقع مطرح کنند و افزود: باید کمیته‌ای برای بررسی مسائل تامین سوخت زمستانه در استان و جلوگیری از قاچاق آن تشکیل شود.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، مجتبی عبداللهی استاندار البرز ضمن گرامیداشت ۲۹ مهرماه مصادف با روز ملی صادرات و قدردانی از تلاش و همت تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و صادرکنندگان کشور اظهار کرد: فعالان حوزه صادرات با وجود کوله‌باری از مشکلات مالی و ارزی و ناترازی انرژی از جمله برق و گاز مانع باز ایستادن و یا توقف چرخ تولید شده‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت تامین سوخت زمستانه و ضرورت توجه نهادهای مربوطه به این امر افزود: فعالان اقتصادی و مدیران واحدهای تولیدی در صورت نیاز به سوخت بیشتر و یا مدیریت تامین آن در زمستان امسال باید از اکنون خواسته‌های خود را مطرح کنند تا در زمینه سوخت و گاز با مشکل قطعی مواجه نشویم.

استاندار البرز همچنین خواستار تشکیل کمیته‌ای با مسئولیت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه البرز به منظور بررسی مسائل مرتبط به تامین سوخت و گاز به‌ ویژه مسائل و مشکلات فعالان حوزه تولید و صنعت استان در این زمینه شد.

عبداللهی با این توضیح که مسئله قاچاق سوخت در استان البرز نیز وجود دارد، عنوان کرد: این مسئله در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا استان نیز مطرح شد و باید با این مشکل مقابله کنیم.

وی در مورد توجه به مسئله بازچرخانی آب فاضلاب شهرک‌های صنعتی و در صورت لزوم راه‌اندازی تأسیسات جدید در این بخش تاکید کرد: این موضوع باید از سوی مدیران شهرک‌های صنعتی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و تصفیه‌خانه‌ها در شهرک‌های صنعتی باید به گونه‌ای فعالیت کنند که بازچرخانی مجدد آب در این مجموعه‌ها امکان‌پذیر باشد.

استاندار البرز در بخش دیگری با دعوت از صاحبان سرمایه و سرمایه‌گذاران برای ایجاد و راه‌اندازی کارخانه‌های تولید انرژی به منظور تولید و تامین برق بیان کرد: اگر بتوانیم از طریق این روش‌ها ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگاوات برق در البرز تولید کنیم، می‌توانیم ناترازی انرژی در این حوزه را رفع و با تولید برق از آن در خود استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت نقش و حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌ خصوصی استان تاکید کرد: امسال و سال آینده باید به افزایش توان بهره‌وری از انرژی دست یابیم. با توجه به ظرفیت‌هایی مانند وجود ۴هزار واحد صنعتی در استان باید برای اقداماتی مانند راه‌اندازی واحدهای راکد یا نیمه‌راکد تولیدی در البرز و اجرایی کردن تمامی مصوبات قبلی شورای گفت‌وگو تلاش کنیم. همچنین باید برای حل مشکلات زیرساختی صنایع استان در حوزه آب و برق تدابیر و برنامه‌های ویژه‌ای را پیاده‌سازی کنیم.

عبداللهی ادامه داد: در بحث صادرات البرز نیز برای رشد آن در دو سال اخیر، اقدامات مثبت و سازنده‌ای انجام شده و باید تلاش کنیم تا با همین روند پیش برویم؛ چرا که رشد صادرات به بهبود اقتصادی جامعه می‌انجامد.

وی در این نشست همچنین خواستار مشارکت سرمایه‌گذاران در پروژه‌های آموزشی، ورزشی و درمانی شد و تاکید کرد: در شهرستان اشتهارد با توجه به استقرار واحدهای تولیدی متعدد در شهرک‌های صنعتی این شهرستان از جمله بیش از یکصد و ۷۰هزار مورد در شهرک صنعتی اشتهارد، نیاز است که بیمارستانی مجهز با کادر درمانی کافی و امکانات لازم راه‌اندازی شود.

استاندار البرز در بخش دیگری از این نشست در خصوص بررسی مشکلات ناشی از صدور بارنامه‌های متعدد از سوی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اداره‌کل استاندارد و شهرداری کرج جهت تردد کامیون‌های میکسر حامل بتن آماده در استان بیان کرد: در این خصوص براساس مصوبه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، علی‌رغم اینکه در همسایگی شهر فردیس در ملارد و شهر قدس کارخانه‌های متعدد بتن فعالیت دارند؛ اما چون به لحاظ جغرافیایی خارج از محدوده البرز است، در واقع امکان خرید بتن برای متقاضیان فردیسی از شهرهای مذکور وجود ندارد. ما موافق سوددهی برای کارخانه‌های بتن استان هستیم اما از بعد زمانی و مسافتی هم باید به شرایط لحاظ شده دقت شود.

وی در ادامه پیشنهاد داد که این موضوع در جلسه شورای گفت‌وگو به دلیل اهمیت توجه به مسائل کارشناسانه در دفتر فنی-عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری البرز بررسی شود.

پاسخ دهید