info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

به پژوهش و فناوری در صنعت کشور توجه جدی نمی‌شود

کد خبر: 30988
تاریخ انتشار: 28 مهر 1403 - 21:37
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی بر لزوم سرمایه‌گذاری جدی در حوزه پژوهش و فناوری تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و هوش مصنوعی می‌تواند به بهبود کیفیت تولید کمک کند.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، علی حدادی در یکصدویازدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌ خصوصی البرز بیان کرد: با تشکیل مستمر و منظم جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌ خصوصی به ریاست استاندار و دبیری رئیس اتاق بازرگانی البرز برخی از مشکلات فعالان اقتصادی استان حل‌وفصل شده یا در حال پیگیری است. در مجلس شورای اسلامی نیز تلاش ما این است که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این پارلمان مهم، به ویژه کمیسیون‌های تخصصی، بهره‌برداری کافی را در راستای حمایت از تولید داشته باشیم.

گلایه‌های شهروندان از کیفیت خودروهای داخلی ضرورت بررسی واردات را افزایش می‌دهد

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم توجه به بخش پژوهش و فناوری در صنایع کشور گفت: سرمایه‌گذاری در این حوزه باید جدی‌تر گرفته شود، به ویژه در حوزه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش مؤثر هوش مصنوعی در بهبود کیفیت تولید، این موضوع باید در دستور کار باشد؛ زیرا تحول در سطح ملی نیازمند توجه به دو محور پژوهش و فناوری است.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه امروز با گلایه‌های متعددی از سوی شهروندان در زمینه کیفیت نامناسب خودروهای داخلی مواجه هستیم، افزود: این گلایه‌ها موجب شده است که در کنار بحث تولید داخلی، قانون واردات خودروی خارجی مطرح شود.

حدادی عنوان کرد: بحث نظارتی ما در مجلس شورای اسلامی هر سه‌شنبه مختص بررسی تذکرات و موضوعات کمیسیون‌های تخصصی مجلس است. این آمادگی را داریم تا در جلسه‌ای کاربردی با حضور نمایندگان البرز در مجلس شورای اسلامی به بررسی چالش‌های فعالان حوزه صنعت استان پرداخته شود؛ زیرا این استان البرز از لحاظ تعدد واحدهای تولیدی مهم و اثرگذار در حوزه صنعت کشور، نقش ویژه‌ای دارد و امیدواریم کارایی و کارآمدی بیشتری در این زمینه برای البرز حاصل شود.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه از ابتدای شروع قانون‌گذاری در کشور بیش از ۱۲‌هزار قانون مصوب شده است، گفت: بعضی از قوانین کشور منسوخ شده و بعضی دیگر نیز باید کنار گذاشته شوند. در حال حاضر، بحث تنقیح قوانین در مجلس دوازدهم در حال کامل شدن است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بحث تنقیح قوانین و مقررات کشور به این جهت از سوی مجلس شورای اسلامی در حال انجام است که باید برخی قوانین که به عنوان مانع مطرح هستند یا اصلاً شاهد قوانین متعارض هستیم، کنار گذاشته شوند و به یکپارچه‌سازی دست یابیم.

پاسخ دهید