info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

تعمیق روابط راهکار حل بحران اعتماد بین دولت و بخش خصوصی/ موفقیت در تعامل و ارتباط، نتیجه نگاه مدیریتی کلان است

کد خبر: 31342
تاریخ انتشار: 24 دی 1403 - 18:14
مدیر روابط‌عمومی اتاق بازرگانی البرز مطرح کرد:
مدیر روابط‌عمومی اتاق بازرگانی البرز در گردهمایی مدیران این حوزه در اتاق ایران گفت: تعمیق روابط راهکار حل بحران اعتماد بین دولت و بخش خصوصی است و برای بهبود شرایط اقتصادی، باید صدای واقعی فعالان این عرصه را به گوش مسئولان برسانیم.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، گردهمایی مدیران روابط‌عمومی اتاق‌های بازرگانی کشور طی نشستی به میزبانی اتاق ایران و با حضور مدیرکل حوزه معاونت اجرایی ریاست جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رئیس و اعضاء هیات رئیسه اتاق ایران و دبیرکل و معاون امور استان‌ها و تشکل‌های این پارلمان بخش خصوصی در دی‌ماه امسال برگزار و بر اهمیت و نقش حوزه روابط‌عمومی به‌ عنوان یکی از ارکان اصلی ارتباطات و تأثیرگذاری بر جامعه تاکید شد.

صمد حسن‌زاده رئیس اتاق ایران این نشست را فرصتی برای بهره‌گیری از تجربیات مدیران و تقویت هم‌افزایی در راستای پیشبرد اهداف اتاق بازرگانی دانست و با اشاره به نقش حیاتی روابط‌عمومی در انعکاس دستاوردها و تقویت امیدواری در جامعه اظهار کرد: در شرایط سخت اقتصادی، روابط‌عمومی باید پیام امید را منتقل کند و ظرفیت‌های کشور را به نمایش بگذارد.

در بخش دیگری از این جلسه تعاملی بر نقش ویژه و اثرگذار روابط‌عمومی‌ها بر نظام پایش و ارزیابی آمایش سرزمینی استان‌ها اشاره شد که در ادامه با ارائه پیشنهادات مدیران روابط‌عمومی و بحث درباره چالش‌ها و راهکارهای پیش‌روی اتاق‌های بازرگانی همراه بود.

نقش کلیدی مدیران در تقویت روابط‌عمومی و همکاری‌های بین‌ دولتی

در این نشست، داود داودی رئیس حوزه ریاست و مدیر روابط‌عمومی اتاق بازرگانی البرز ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت‌ گرفته برای برگزاری این جلسه، به اهمیت حضور مدیران در جلسات و شنیدن دغدغه‌های روابط‌عمومی اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که در چنین جلساتی مدیران و مسئولان ملی با حضور خود شنوای دغدغه‌ها و مسائل حوزه روابط‌عمومی و موارد مرتبط به تعامل میان دولت و بخش خصوصی باشند و ما بتوانیم درخواست‌های خود را به‌ طور کامل مطرح کنیم.

داودی همچنین از حمایت‌های معاونت امور استان‌ها و روابط‌عمومی اتاق ایران تشکر کرد و گفت: این حمایت‌ها به ما کمک کرده است تا بتوانیم مکاتبات لازم را پیگیری کنیم و به نتایج مثبتی دست یابیم.

وی در ادامه با آرزوی موفقیت برای مدیریت جدید روابط‌عمومی اتاق ایران افزود: نشست و گردهمایی روابط‌عمومی‌های اتاق‌های بازرگانی کشور با هدف تقویت همکاری‌ها و تبادل نظر در این زمینه برگزار شده است که امیدواریم با دستاوردها و نتایج ارزنده‌ای همراه باشد.

میزبانی اتاق البرز از نشست شورای روسای اتاق‌های بازرگانی کشور و اهمیت تعاملات در تحقق اهداف سازمانی

وی در ادامه به میزبانی اتاق البرز از نشست شورای روسای اتاق‌های بازرگانی کشور در آذرماه اشاره کرد و گفت: این نشست نقطه عطفی برای اتاق جوان استان البرز بود و ما سعی کردیم میزبانی خوبی داشته باشیم، هر رخدادی در استان‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله روابط‌عمومی، آموزش و برگزاری جلسات مشورتی همانند شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌ خصوصی و کمیسیون‌های تخصصی به بدنه مدیریتی و همراهی هیات رئیسه و هیات نمایندگان آن مجموعه‌ها در نیل به تحقق اهداف سازمانی باز می‌گردد.

مدیر روابط‌عمومی اتاق بازرگانی البرز به محور فعالیت‌های اتاق‌های استانی اشاره کرد و گفت: بخشی از این فعالیت‌ها معطوف به اقدامات منطقه‌ای و نتایج جلسات و دستاوردهای هم‌اندیشی هیأت رئیسه و هیات نمایندگان با مسئولان استان‌ها است. همچنین رویکرد روسای اتاق‌های بازرگانی در نشست‌ها و جلسات با رئیس‌جمهور و وزرا نیز اهمیت دارد.

داودی با اشاره به سابقه فعالیت خود در اتاق البرز از سال ۸۹ تا کنون گفت: در این مدت به‌ عنوان معاون اجرایی، مدیر روابط‌عمومی و مدیر حوزه رئیس اتاق بازرگانی البرز مشغول به کار بوده‌ام. در این سال‌ها، تعاملات زیادی با بدنه دولت داشته‌ام و این تعاملات به ما کمک کرده تا بتوانیم مطالبات بخش خصوصی را به‌ طور مؤثر مطرح کنیم.

وی همچنین به ضرورت اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اشاره کرد و گفت: اگر اتاق ایران و اتاق‌های استانی نتوانند نظرات و دیدگاه‌های بخش خصوصی را به‌ درستی منعکس کنند این قانون به‌ طور مطلوب اجرا نخواهد شد.

رئیس حوزه ریاست اتاق بازرگانی البرز در ادامه به توانمندی‌های مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی اتاق‌های بازرگانی اشاره کرد و گفت: این افراد همگی از قشر فرهیخته و آگاه جامعه در حوزه مسئولیت‌های مرتبط به فعالیت خود هستند و ما از اتاق ایران انتظار داریم که نگاه پدرانه و راهبردی به این حوزه داشته باشد.

تاکید بر حمایت از روابط‌عمومی ‌ها و تحول دیجیتال در اتاق بازرگانی البرز

وی در ادامه به برنامه‌های سالیانه اتاق بازرگانی البرز اشاره کرد و گفت: از سال ۹۸ تاکنون برنامه‌های متنوعی در بخش‌های مختلف از جمله حوزه روابط‌عمومی، بین‌الملل، آموزش و شورای گفت‌وگو داشته‌ایم که این برنامه‌ها به ما کمک کرده تا از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای اجرای بسیاری از موارد از دولت استفاده کنیم و در نتیجه تاثیرگذاری بیشتری در اتخاذ تصمیماتی داشته باشیم که قطعا به نفع بخش خصوصی استان و به تبع کشور بوده است.

داودی همچنین خواستار حمایت بیشتر اتاق ایران از روابط‌عمومی‌ها و تبیین موضوعات برای روسای اتاق‌های بازرگانی شد و بر لزوم همکاری نزدیک‌تر با دولت تأکید کرد.

وی همچنین به اهمیت ارزیابی عملکرد و ایجاد استودیوهای تخصصی برای تولید محتوا در اتاق البرز اشاره کرد و گفت: حمایت هیأت رئیسه و نمایندگان اتاق باززگانی البرز نقش کلیدی در موفقیت ما دارد و بدون این حمایت هیچ‌ یک از برنامه‌ها و فعالیت‌های مورد نطر به نتیجه نخواهد رسید.

در بخش دیگری از نشست مدیران روابط‌عمومی اتاق‌های بازرگانی کشور، کارگاه‌های آموزشی تحول دیجیتال در ارتباطات و مدیریت اعضا؛ راهکارهای کارآمد برای انجمن‌ها و اتاق‌های استانی، تولید محتوای اتوماتیک تمام شبکه‌های اجتماعی و وبسایت به صورت ۳۶۰ درجه، معرفی ابزارها در روابط‌عمومی دیجیتال نیز در این گردهمایی برگزار شد، در پایان این گردهمایی مدیران روابط‌عمومی اتاق‌ها از تحریریه روزنامه دنیای اقتصاد بازدید کردند.

پاسخ دهید