به گزارش روابطعمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی البرز در دیدار با حسین جابری انصاری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، استان البرز را "ایران کوچک" توصیف کرد و افزود: ترکیب جمعیتی متنوع، ظرفیتهای گسترده صنعتی، تولیدی و کشاورزی و همچنین چالشهای موجود در البرز، موجب شده که این استان نمایی فشرده از کل کشور باشد.
وی با اشاره به سهم برجسته استان در صنایع کلیدی کشور افزود: البرز حدود ۶۵ درصد تولید صنعت داروی کشور، ۷۰ درصد تولید ماکارونی و غلات و بخش قابل توجهی از صنایع غذایی و کشاورزی کشور را در خود جای داده است. افزون بر این، بیش از ۱۶۰ برند ملی در این استان فعال هستند و بسیاری از نیازهای روزانه مردم کشور در البرز تولید میشود.
رضایی با بیان اینکه اتاق بازرگانی البرز نقش محوری در پیوند بخش خصوصی و دولت در استان ایفا میکند، افزود: هماهنگی میان فعالان بخش خصوصی و مدیران دولتی در البرز موجب شده که حتی در اوج مشکلاتی مانند ناترازی انرژی یا نوسانات شدید اقتصادی، چالشهای فعالان اقتصادی با جدیت و تلاش بیشتری پیگیری و حلوفصل شود.
نقش رسانه در انتقال دغدغههای بخش خصوصی
رئیس اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگری از سخنان خود، رسانهها را در بازنمایی واقعبینانه ظرفیتها و مشکلات استان مؤثر دانست و تأکید کرد: گاهی میبینیم که فعالیتهای ارزشمند اقتصادی در استان انجام میشود که باید بازنمایی رسانهای گستردهتری برای آن اقدامات صورت میگرفت تا افکار عمومی و حتی نهادهای تصمیمگیر از آن بی اطلاع نباشند، در این خصوص انتظار میرود که رسانهها علاوه بر پوشش اخبار رسمی، تصویر روشنی از توانمندیها، مشکلات و نیازهای بخش خصوصی ارائه دهند تا موجی از امید و انگیزه در جامعه ایجاد شود.
وی در ادامه با اشاره به نمایشگاه دائمی معرفی توانمندیهای تولیدی و صنعتی محصولات استان مستقر در اتاق بازرگانی البرز گفت: در این نمایشگاه فرصتی فراهم شده تا هیاتهای تجاری داخلی و خارجی در بازدیدی کوتاه با گستره ظرفیتهای تولیدی البرز آشنا شوند، چرا که بخش بزرگی از کالاهای مورد استفاده روزانه مردم کشور در همین استان تولید میشود.
رضایی همچنین نقش رسانه در انتقال دغدغههای بخش خصوصی به بدنه دولت را حیاتی دانست و گفت: فعالان اقتصادی که هزاران کارگر و کارمند را مدیریت میکنند، بهتر از هر مقام دولتی در جریان مشکلات واقعی تولید قرار دارند. اگر رسانهها به عنوان نهادی بیطرف و تخصصی این مسائل را منتقل کنند، تصمیمگیریهای دولت نیز کارشناسیتر خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیتهای صادراتی استان البرز نیز خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی استان توان صادرات دارند، اما همه آنها امکان عرضه محصول در نمایشگاهها را پیدا نمیکنند، در این زمینه تقویت بازنمایی رسانهای و حمایت از صادرات میتواند جایگاه البرز را در تجارت داخلی و خارجی بیش از پیش ارتقا دهد.
رضایی همچنین از همکاری نزدیک اتاق بازرگانی البرز و سرپرستی خبرگزاری ایرنا در استان، ابراز خرسندی کرد و افزود: ارتباط اتاق بازرگانی البرز با رسانههای استان، به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، همواره نزدیک بوده و امیدواریم این همکاری از این به بعد در قالب برگزاری نشستهای تخصصی، میزگردها و پوششهای رسانهای تقویت شود تا هم ظرفیتها و هم چالشهای استان به درستی منعکس و برای حل آنها گامهای مؤثرتری برداشته شود.