در پی حضور دکتر احمد یحیایی ایلهای، چهره ماندگار روابطعمومی، مدرس و پژوهشگر برجسته حوزه ارتباطات اجتماعی در اتاق بازرگانی البرز، داود داودی رئیس حوزه ریاست و مدیر روابطعمومی اتاق البرز در گفتوگویی با اشاره به اهمیت این بازدید، آن را فرصتی ارزشمند برای معرفی توانمندیهای رسانهای و ارتباطی اتاق دانست.
وی گفت: اتاق بازرگانی البرز به عنوان خانه بخش خصوصی وظیفه دارد پل ارتباطی در راستای تعامل سازندهای میان فعالان اقتصادی و بخشهای تأثیرگذار در حوزه تولید و تجارت ایجاد کند. بر همین اساس تلاش کردهایم زیرساختهایی ایجاد کنیم که روابطعمومی را از ساحت تشریفات خارج کرده و آن را به رکن راهبردی تصمیمسازی و اطلاعرسانی تبدیل کند.
روابطعمومی اتاق البرز؛ از تشریفات تا مدیریت راهبردی ارتباطات
عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی روابطعمومی دستگاههای اجرایی استان در ادامه افزود: در اتاق بازرگانی البرز طی سالهای اخیر با هدف ارتقای سطح ارتباط با فعالان اقتصادی و جامعه مخاطب، زمینه لازم فراهم شده و قادر هستیم که نیازهای رسانهای اتاق را به صورت یکپارچه و حرفهای پوشش دهد.
داودی با اشاره به تغییر نقش روابطعمومی در دنیای کنونی گفت: امروز رسالت روابطعمومی تنها در ارسال خبر خلاصه نمیشود؛ بلکه باید توان تولید پیام، تحلیل، روایتسازی و مدیریت ارتباط با گروههای مرجع را نیز داشته باشد، به همین دلیل تلاش کردهایم که فضای جدیدی ایجاد کنیم تا بتوانیم تصویر واقعی اقتصاد استان و فعالیتهای اتاق را با شفافیت، دقت و تنوع محتوایی به جامعه منعکس کنیم.
وی در ادامه افزود: استفاده از امکانات ایجاد شده در اتاق، امکان تولید برنامههای رسانهای، محتواهای چندرسانهای و پوشش حرفهایتر رویدادها را فراهم کرده و این روند در آینده نیز توسعه خواهد یافت.
همافزایی رسانهای دستگاهها برای روایت دقیق اقتصاد استان البرز
مدیر روابطعمومی اتاق بازرگانی البرز گفت: امروز اقتصاد کشور برای دیده شدن و ارتباط با جامعه نیازمند زبان و رسانهای است که بتواند واقعیات، فرصتها و چالشهای آن را برای افکار عمومی تبیین کند، اگر روابطعمومی نتواند روایت دستاول و دقیق از وضعیت اقتصادی ارائه دهد، جریان اطلاعرسانی به جای متخصصان در اختیار منابع غیررسمی قرار میگیرد.
داودی افزود: اتاق بازرگانی البرز آمادگی دارد در کنار سایر نهادهای دولتی، تخصصی و آموزشی نقش فعالی در آموزش، انتقال تجربه و توسعه مهارتهای ارتباطی مدیران ایفا کند.
عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی روابطعمومی دستگاههای اجرایی استان البرز در ادامه با اشاره به برگزاری اولین جشنواره تخصصی برندهای تجاری و اتاقهای بازرگانی سراسر کشور، بر نقش بخش خصوصی در حوزه تعاملات گسترده و به روزرسانی و استفاده از ملزومات روز در حوزه تولید محتوا و آثار تاکید کرد.
وی با تأکید بر اینکه حضور چهرههایی مانند دکتر ایلهای ارزش افزودهای برای ارتقای نگاه حرفهای به روابطعمومی به همراه دارد، گفت: هدف ما این است که اتاق بازرگانی در حوزه ارتباطات نیز مانند اقتصاد، نقشی پیشرو و الگوساز داشته باشد و زیرساختهای ایجاد شده گامی مهم در این مسیر است.


