info@alborzccim.ir کرج-مهرشهر-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

پرایوت لیبل؛ مسیر تازه صادرات غیرنفتی ایران در اجلاس ملی ۱۶ آذر بررسی می‌شود

کد خبر: 32382
تاریخ انتشار: 4 آذر 1404 - 14:32
مرتضی کوهنورد؛
نخستین رویداد ملی پرایوت لیبل (تولید بدون کارخانه) ایران با حضور فعالان اقتصادی و با هدف گسترش مدل تجاری تولید بدون کارخانه، بهره‌گیری از ظرفیت خالی صنایع، تقویت صادرات و ایجاد ارتباط میان بازیگران اصلی زنجیره تأمین، ۱۶ آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، مرتضی کوهنورد در خصوص برگزاری نخستین اجلاس ملی پرایوت لیبل ایران با محوریت «برندهای خصوصی و تولید قراردادی» در اتاق ایران بیان کرد: این رویداد ملی با مشارکت مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران، انجمن صادرکنندگان استان البرز، اتاق بازرگانی البرز، دانشگاه صنعتی شریف و شرکت صنایع نمایشگاهی تهران رویداد برگزار می‌شود و هدف آن تبیین جایگاه مدل تجاری پرایوت لیبل(تولید بدون کارخانه) و ظرفیت‌های صادراتی آن برای بنگاه‌های ایرانی است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و رییس انجمن صادرکنندگان این استان در ادامه با اشاره به اهمیت جهانی شدن مدل تجاری Private Label بیان کرد: تولید بدون کارخانه چند سالی می‌شود که در ایران شناخته شده و توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای و پلتفرم‌های آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرصتی نو برای توسعه تولید و تکمیل سبد کالایی بنگاه‌ها در پرایوت لیبل فراهم است

وی ادامه داد: امروز بسیاری از شرکت‌های بزرگ با توجه به ظرفیت بالای خطوط تولیدی، می‌توانند علاوه بر عرضه محصولات خود با برند اصلی‌شان، از طریق این مدل تجاری، اقدام به توسعه سبد کالایی کرده و محصولاتی خارج از تولید مستقیم خود را نیز به بازارهای داخلی و خارجی معرفی کنند.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی البرز گفت: استفاده از ظرفیت خالی صنایع و افزایش حجم تولید، به‌ طور طبیعی موجب کاهش هزینه‌های سربار و تعدیل بهای تمام‌شده می‌شود که این موضوع سودآوری بیشتر و امکان عرضه رقابتی‌تر را فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: با توجه به توان بالای صنعتی، کشاورزی، غذایی، آرایشی و بهداشتی و دیگر صنایع کشور، توسعه پرایوت لیبل می‌تواند سهم ایران را در بازار کشورهای همسایه و بازارهای جهانی افزایش دهد، حتی در مواردی که کالاهای وارداتی سهم قابل توجهی از بازار داخلی دارند، تولید بدون کارخانه می‌تواند موجب رشد سهم کالاهای ایرانی و افزایش ارزآوری شود.

اهداف اجلاس ملی؛ از شبکه‌سازی و انتقال تجربه تا ورود به بازارهای منطقه‌ای

کوهنورد با اشاره به اهداف این اجلاس ملی توضیح داد: یکی از اهداف برگزاری رویداد مذکور، معرفی دقیق این شیوه به فعالان اقتصادی بخش خصوصی، ایجاد ارتباط میان تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و تجار خارجی، انتقال تجربه‌های موفق جهانی و فراهم‌سازی بستر همکاری‌های متقابل در مسیر پیشرفت برندهای خصوصی است، توسعه بازارهای داخلی برندهای موجود و خلق برندهای جدید نیز از دیگر اهداف این اجلاس ملی به‌ شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: با معرفی این مدل و شناسایی تولیدکنندگانی که امکان افزایش ظرفیت تولید دارند، می‌توان مسیر سرمایه‌گذاری، شبکه‌سازی و افزایش فروش را تقویت کرد، هر چند تاکنون برخی پلتفرم‌های آنلاین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران قدم‌های مثبتی در حوزه پرایوت لیبل برداشته‌اند، اما این فعالیت‌ها محدود بوده و نیازمند نگاه ملی و توسعه‌ یافته‌تری است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: در این اجلاس، آینده پرایوت لیبل در ایران و جهان، نقش فروشگاه‌های زنجیره‌ای و پلتفرم‌های آنلاین در گسترش این حوزه، معرفی بازارهای منطقه‌ای مانند عراق، افغانستان و کشورهای آسیای میانه و همچنین بررسی چشم‌انداز نوآوری و آینده‌پژوهی در این صنعت مطرح خواهد شد.

لازم به توضیح است که نخستین"اجلاس ملی پرایوت لیبل(تولید بدون کارخانه) ایران" روز ۱۶ آذرماه سال جاری از ساعت ۸ الی ۱۲ در سالن همایش اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود.

پاسخ دهید