info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

همکاری اقتصادی ایران و لهستان نیازمند اطلاعات دقیق از بازار دو کشور است

کد خبر: 8979
تاریخ انتشار: 22 آبان 1398 - 10:16

در نشست رئیس اتاق ایران و سفیر لهستان در تهران، سرمایه‌گذاری مشترک در هر دو کشور به عنوان مبنای توسعه مناسبات اقتصادی مطرح شد. از طرفی تهیه نقشه راه دقیق و کارآمد در کنار افزایش سطح اطلاعات دو کشور از یکدیگر توسط دو طرف مورد تأکید قرار گرفت.

سفیر لهستان در تهران با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیدار کرد. در این نشست، تهیه و تدوین نقشه راه منسجم برای توسعه مناسبات تجاری مورد تأکید قرار گرفت.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران با اشاره به ایجاد دفتر توسعه سرمایه‌گذاری لهستان در تهران بعد از نهایی شدن برجام، تصریح کرد: این دفتر از زمان آغاز فعالیت اقدامات اثرگذاری انجام داد اما متأسفانه بعد از خروج آمریکا از برجام و آغاز تحریم‌ها علیه ایران، فعالیت این دفتر هم متوقف شد. امیدواریم با حضور شما در ایران، زمینه احیای فعالیت‌های این دفتر فراهم شود.

وی همچنین ظرفیت‌های همکاری بین ایران و لهستان را متنوع و گسترده خواند و گفت: فعالان اقتصادی علاقه زیادی به تداوم همکاری با شرکای خود در لهستان دارند، گواه این ادعا هم ایجاد کمیته مشترک ایران و لهستان و فعالیت گسترده آن طی 3 گذشته است. متأسفانه با آغاز تحریم‌ها سطح مناسبات ایران و لهستان سیر نزولی پیدا کرده که مایه تأسف است. امیدوارم بتوانیم با همکاری هم و از طریق تدوین نقشه راه منسجم، راه‌ها توسعه روابط تجاری بین دو کشور را پیدا کنیم.

رئیس پارلمان بخش خصوصی مبنای حرکت‌های اقتصادی را داشتن اطلاعات دقیق و جامع از بازارهای هدف عنوان کرد و افزود: سفارت لهستان اطلاعات خوبی از اقتصاد این کشور در اختیار ما قرار داده و به زودی اطلاعات موردنیاز و مهم از اقتصاد ایران نیز تهیه و در اختیار سفارت این کشور در تهران قرار می‌گیرد.

شافعی در ادامه به تفاهمی که طی سفر وزیر اقتصاد لهستان به تهران برای همکاری دو کشور در حوزه تولید محصولات غذایی صورت گرفته بود، اشاره و تصریح کرد: متأسفانه هنوز این تفاهم به مرحله اجرا نرسیده است. امیدوارم مقدمات عملیاتی شدن این تفاهم نیز هرچه سریع‌تر فراهم شود.

رئیس اتاق ایران همچنین با نگاهی به برنامه ششم توسعه و تأکید آن بر لزوم توسعه خطوط ریلی در ایران، پیشنهاد داد تا شرکت‌های لهستانی اقدام به سرمایه‌گذاری در این بخش کرده و با همکاری مشترک زمینه توسعه مناسبات را مهیا کنند.

 
مطالب مرتبط

پاسخ دهید