info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

تسهیل در فعالیت استارتاپها قرار گرفت

کد خبر: 9466
تاریخ انتشار: 26 آذر 1398 - 15:14
   

رئیس اتاق بازرگانی البر گفت: ایجاد تسهیلات لازم در جهت فعالیت  استارتاپها در اولویت ویژه اتاق بازرگانی قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز،  رحیم بنامولایی  در اولین گردهمای فعالین جامعه استارتاپی استان با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی در حوزه های عملیاتی  مسئولیت اجرایی ندارد  افزود: اتاق بازرگانی البرز   فضای ر ا در اختیار  استارت آپ ها قرار داده تا بتوانند طرح و ایده خود را به مرحله بازار و تجاری سازی برسانند.

وی اظهار کرد: درهفته پژوهش استارت آپ جویار که در اتاق بازرگانی استان فعالیت دارد، موفق به کسب رتبه دوم شد که این امر نشان می دهد حمایت از ایده و طرح های نو نتیجه بخش خواهد بود.

رییس اتاق بازرگانی البرز اضافه کرد: در اتاق بازرگانی هم افراد با تجربه و هم افرادی با پشتوانه علمی فعالیت دارند و بدون شک با تلقیق علم و تجربه آنها می توان با سرعت بیشتری در مسیر تحقق اهداف پیش بینی شده پیش برویم.

 رحیم بنامولایی با اشاره به راه اندازی مرکز تسهیل گری در اتاق بازرگانی استان  اظهار کرد: این مرکز با اهداف مختلفی چون تعامل میان صنعت و دانشگاه، همکاری با مرکزعلم وفناوری، گسترش فعالیت با شرکت های دانش بنیان ، عارضه یابی کلینیک صنعت ، هدایت سرمایه گذاری و در نهایت تعامل با گروه های استارت آپی تشکیل شد.

وی ادامه داد: امیداوریم با توجه به قانون بهبود کسب و کار، کسب و کارهای نوین را در استان پایه گذاری و سامان دهی کنیم تا اقدام موثری برای آیندگان انجام داده باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به علم و دانش اظهار کرد: از دوران کودکی با مصرع توانا بود هر که دانا بود این موضوع را در ما نهادینه کرده اند که علم و دانش باعث افزایش توانایی افراد می شود.

این مسئول گفت: طی چند سال گذشته  موفق شدیم بحث زیست بوم کارآفرینی را به عنوان جامعه استارت آپی را در اتاق بازرگانی ساماندهی کنیم.

وی افزود: متاسفانه در شرایط فعلی گاهاً افراد با تجربه در محیط کسب و کار افراد علمی را قبول ندارند و برعکس این امر هم صادق است و این خودزنی باعث شده در صنعت واقتصاد کشور با مشکلاتی مواجه شویم.

این مسئول اظهار کرد: در اتاق بازرگانی البرز تلاش شده با هم افزایی میان این دو قشر زمینه  تسریع در رشد اقتصادی استان را فراهم کنیم.

وی افزود: برای حمایت از کسب و کارهای نوین باید در حوزه نرم افزاری، هوشمند سازی و آی تی فعالیت های شاخص تری انجام دهیم چون در جهان امروز آی تی حرف اول را می زند.

وی توضیح داد: علی رغم اینکه از سال 80 به دنبال تحقق دولت الکترونیک هستیم ولی باید گفت اهداف این حوزه به طور کامل محقق نشده و در این حوزه جزیره ای عمل کرده ایم.

این مسئول اضافه کرد: تا زمانیکه نتوانیم دستاوردهای این حوزه را به صورت یکپارچه درآوریم و قدرت تحلیل آنها را نداشته باشیم، دیتا سازی در کشور صرفا هدر دادن سرمایه است.

وی گفت: اطلاعات جمع آوری شده  از همه سوی سازمان ها و نهادها که در فرایند تحقق دولت الکترونیک باید جمع آوری شده باید واقعی شوند تا بر مبنای این آمار واقعی زمینه های  تصمیم سازی  را فراهم کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید