info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

حمایت قضائی از “کارگر و کارفرما” دستاوردی مهم در مسیر رونق تولید است

کد خبر: 8426
تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 - 14:38

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز حمایت قضائی از کارگران و کارفرمایان در پوشش طرح قضا زدائی و تعامل میان سیستم قضائی و مجریان دولت در استان البرز  را دستاوردی مهم در مسیر رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، جهانگیر شاهمرادی در حاشیه نشست قضا زدائی پرونده های حوادث کار  که با حضور  روسای اتاق بازرگانی  البرز، شورای حل اختلاف و نمایندگانی از اداره کار و سازمان صمت حضور داشتند به  بررسی چگونگی و کیفیت تشکیل هیاتهای حل اختلاف کارگری و کارفرمائی را از جمله مباحث مطرح در این نشست ذکر کرد.

وی گفت: حمایت از تولید و تولید گران باهدف حرکت در جهت تحقق شعار رونق تولید از اهم مسائلی بود که در این نشست مطرح و مورد بحث و بررسی همه جانبه قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در این نشست نتایج حاصل از  مذاکرات جلسه مشترک اخیر استاندار و مدیران سیستم قضائی استان  مطرح و بررسی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرزگفت: حفظ شان عوامل تولید، بنگاه های اقتصادی و بازرگانان در مراحل رسیدگی پرونده های حوادث محیط کار در شورای حل اختلاف و جلوگیری از ارجاع اینگونه پرونده ها  به مراجع قضائی از مواردی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

شاهمرادی افزود: با توجه به پیگیری استاندار و آمادگی کامل حوزه قضائی، طرح قضازدائی پرونده های حوادث محیط کار  دراتاق بازرگانی البرز که پارلمان بخش خصوصی استان می باشد‌ تشکیل شده است.

وی ادامه داد:  البته در آینده اگر احساس کنیم شعبه های بیشتری هم نیاز است این شعبه ها را  در شهرستان ها نیز ایجاد خواهیم کرد، لاکن هدف این است پرونده ها در اتاق بازرگانی  استان  مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مهم این است که مسایل با صلح و سازش به جمع بندی برسد تا وقت عوامل  تولید، صنعتگران و کارگران تلف نشود و پرونده ها درمدت کوتاه و بدون اتلاف وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید