info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

دغدغه ‌تهیه مواد اولیه چالش عمده بخش تولید است

کد خبر: 7249
تاریخ انتشار: 11 تیر 1398 - 08:31

رئیس کمیسیون‌ بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز چالش عمده و دغدغه فعالان بخش تولید را وجود موانع و دست انداز های غیر طبیعی در مسیر تهیه مواد اولیه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، پرهام رضائی  در نخستین نشست کمیسیون بازرگانی اتاق البرز در سال جاری گفت: نظر به اینکه رونق تولید سیاست محوری دولت و بخش خصوصی است، لذا این کمیسیون بررسی راهکارهای رفع دغدغه  تولیدکنندگان در تهیه  مواد اولیه را در دستور کار قرار داده است.

وی همچنین تلاش در جهت صادرات محور شدن استان را از جمله اولویت های کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی البرز ذکر کرد و گفت: در استان ما زیرساخت ها برای توسعه صادرات به ویژه در صنایع بالادستی نظیر صنایع دارویی، ماشین سازی و غذائی وجو دارد، اما متاسفانه برای استفاده از این زیر‌ ساخت ها اقدامات لازم‌ انجام نشده است.

رضائی با اشاره به توانمندی و ظرفیت بالای تولیدات استان گفت: تنها راه رونق تولید صادرت مازاد تولید  داخل و حضور در بازادهای بین المللی است.

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق البرز در ادامه اظهاراتش ادغام کمیسیون های بازرگانی، حمل و نقل و امور گمرکی در اتاق بازرگانی البرز را حرکتی رو به جلو درکاهش فشار ناشی از تحریم ها ذکر کرد.

وی گفت: با این ادغام‌ کلیه امور بازرگانی اعم از  واردات، صادرات،‌ حمل و نقل و امورگمرکی را در کنارهم قرار دادیم تاضمن ایجاد  تسهیل در امور  تجار استان، تا حد امکان از فشار ناشی از تحریم ها نیز کاسته شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند در بخش دیگری از سخنانش به روابط تجاری خوب با هند در ابتدای تحریم ها اشاره کرد و گفت: برای تقویت این روابط تجاری برنامه هائی ازجمله تشکیل نشست ها و کار گروه های تخصصی با حضور رایزن های بازرگانی  سفارت هند و ایران  را در دستور کار قرار داده ایم تا زمینه توسعه صادرات و واردات و مبادله کالا به کالا با این کشور مهیا شود.

در این نشست پس از معرفی کاندیداها و ارائه سوابق رای گیری انجام و آقای ” مرتضی کوهنورد" به عنوان نایب رییس کمیسیون  انتخاب شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید