info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

نیازهای وارداتی روسیه شناسایی شود

کد خبر: 8329
تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 - 11:52

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی استان البرز با اشاره به افزایش حجم همکاری های تجاری ایران و روسیه گفت: باید نیازهای وارداتی روسیه را شناسایی کنیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رحیم بنامولائی روز دوشنبه در حاشیه نشست هیات تجاری و اقتصادی اعزامی روسیه به البرز گفت: شرایط و پتانسیل ایجاد شده در روابط تجاری بین ایران و روسیه بستر را برای توسعه صادرات فراهم کرده است.

 به همین جهت اتاق بازرگانی البرز با هدف بررسی همه جانبه نیازهای روسیه به محصولات صادراتی ایران در مهرماه سال جاری یک هیات از  کارشناسان خبره البرز را به مسکو اعزام خواهد کرد.

بنامولائی  تصریح کرد: در جریان سفر هیات کارشناسان اتاق بازرگانی البرز به مسکو، علاوه بر برنامه ریزی جهت توسعه صادرات، در صورت امکان نیازهای وارداتی از جمله تامین مواد اولیه ضروری کارخانه های استانمان نیز بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: البرز از مراکز مهم آموزش عالی و تحقیقاتی در زمینه های ارایه خدمات مهندسی برخوردار است و ما می توانیم در این جهت نیز با روسیه  همکاری متقابل داشته باشیم.

بنامولایی گفت: البرز دومین تولید کننده دارو در کشور است و فعالان اقتصادی استان می توانند همکاری های لازم را در زمینه صنایع دارویی با کشور روسیه داشته باشند.

 سرپرستی هیات تجاری اعزامی به استان البرز را “کازبک توگانوف”، رئیس اتاق “اوستیای شمالی” روسیه به عهده دارد و اعضای این هیات را جمعی از مسئولان و کارشناسان شرکت های تولید گوشت، غلات، انواع سس ها، خشکبار و سرامیک  شامل می شوند .

در راستای توسعه روابط تجاری بین روسیه و استان البرز تا کنون دو تفاهم نامه با اتاق بازرگانی “ایوانوا” روسیه به امضا رسیده است.

وی  با اشاره به اینکه در مهرماه سال جاری یک هیات تجاری  از البرز به  مسکو اعزام می شود گفت: برای شناخت بازار و فرهنگ مصرف روسیه، بایستی فعالان اقتصادی با تجربه را در پوشش هیات های تجاری به آن کشوراعزام کنیم.

نشست تخصصی با سفیر و مسئول اقتصادی سفارت و رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران ، همایش تجاری در اتاق بازرگانی روسیه، برگزاری میزهای تجاری، ملاقات با مقامات رسمی و دولتی این استان و نیز برگزاری همایش تجاری از جمله برنامه های هیات تجاری اعزامی البرز به روسیه در مهرماه امسال عنوان شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید