info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

در نشستی ویدئو کنفرانسی بررسی شد؛ فرصتهای گردشگری ایران و یونان

کد خبر: 17011
تاریخ انتشار: 8 بهمن 1399 - 17:02

در وبینار تخصصی فرصت‌های سرمایه گذاری و تجاری در زمینه گردشگری که با همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران- یونان و اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، در قالب بررسی وضعیت عمومی اقتصاد طرفین به فاکتورهای اثرگذار برای بسط و توسعه تجاری میان ایران و یونان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، در این نشست ویدئو کنفرانس با اشاره به طرح این مسئله که یونان موثرترین کشور در حوزه جنوب شرق اروپا و بالکان است و بالغ بر یک سوم جمعیت این کشور در شهر آتن زندگی می کنند، از اقداماتی سخن گفته شد که در این کشور برای جذب توریست خارجی انجام شده است.

در بخشی دیگر از این وبینار از سوی علی اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی ایران بر موضوع خلاقیت در حوزه گردشگری به منظور شکوفایی و توسعه مقاصد هدف و جذب توریست تاکید شد.

وی معتقد است که خلاقیت در گردشگری ازعوامل موثری است که باید در کمیسیون گردشگری اتاق ایران بیشتر به آن پرداخته شود.

در این نشست ویدئو کنفرانسی در مورد ضرورت توجه به حوزه برندینگ در گردشگری هم سخنانی مطرح و تاکید شد که در کشور یونان بر روی این مقوله کار شده است و ما هم می توانیم از تجارب آنها در این زمینه استفاده کنیم.

از طرفی اشاره شد که دریونان  از ظرفیت گردشگری جزائر این کشور در راستای توسعه صنعت بوم گردی استفاده شده است و در کنار آن توجه ویژه ای هم به بحث صنایع دستی شده است که نیاز است در ایران از اقدامات انجام شده توسط یونانی ها در این موارد الگوبرداری کنیم.

در این میان ارتقای روابط با کشور یونان از طریق توسعه خطوط هوایی دیگر موضوع مهمی بود که در این وبینار مطرح شد؛ چراکه در این قالب می توانیم تولیدات بیشتری از صنایع دستی ایرانی را برای فروش به کشور یونان صادر کنیم.

در ادامه این نشست ویدئو کنفرانسی به پیاده سازی اقدامات موثر برای جذب بیشتر توریست اشاره و عنوان شد که در این قالب توجه به ظرفیت گردشگری جزائر ایرانی اهیمت بالایی دارد.

در وبینار تخصصی برگزار شده همچنین تاکید شد که به جزء جزیره‌های کیش و قشم که خود شاخص بوده و گردشگر خارجی و داخلی دارند، چندین جزیره از ایران را می توانیم با استفاده از تجارب یونانی‌ها در زمینه توسعه گردشگری جزائر به شکوفایی لازم برسانیم و این موضوع از سوی رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی ایران به عنوان یک پیشنهاد مطرح شد.

در بخش دیگری از این وبینار تخصصی از اهمیت توجه به آموزش در زمینه گردشگری سخن گفته شد؛ چرا که بکارگیری این آموزش‌ها به ویژه در زمینه هتل داری مهم است، از طرفی تاکید شد که به توریسم خوراک و آشپزی هم باید توجه ویژه ای شود.

و اما در ادامه وبینار، مجید موافق قدیری عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و یونان هم به عنوان یکی از سخنرانان حاضر در جلسه به این موضوع اشاره کرد که در سال گذشته میلادی بالغ بر 37 میلیون گردشگر خارجی به کشور یونان سفر کرده اند.

از دیگر موارد مهم طر ح شده در این نشست ویدئو کنفرانسی ظرفیت خوب اقتصادی یونان در حوزه دو صنعت غذا و نساجی است که می‌تواند زمینه ساز فعالیت ارتباط تجار ایران و یونانی در این زمینه باشد.

در کنار این موارد در وبینار تخصصی مربوطه با این توضیح که کشور یونان بزرگترین سازنده کشتی تفریحی در دنیا است، این مسئله بیان شد که یونان به خوبی تامین کننده نیاز شرکت های کشتیرانی دیگر کشورها در این راستا است.

در بخش دیگری هم به موضوع لغو پرواز مستقیم تهران- آتن سخن اشاره شد که در گذشته به عنوان یک ظرفیت بالقوه ای برای توسعه گردشگری کشورمان مطرح بود است و لغو این پروازهای هوایی در صورتی عملیاتی شده که توجه به هاب صادراتی مسافر و کالا برای گسترش روابط میان دو کشور ایران ویونان اهمیت بالایی دارد.

به دنبال طرح این مسائل به اهمیت اعزام هیات های تجاری ایرانی و یونانی در این نشست ویدئو کنفراس هم اشاره شد؛ چراکه این اقدام در بازاریابی تولیدات ایرانی در کشور یونان نقش موثری دارد.

در کنار بررسی تمامی این موضوعات در وبینار مربوطه بر گسترش روابط با آژانس‌های گردشگری یونان جهت هدایت گرشگران اروپایی به ایران سخن به میان آمد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید