info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

موازی کاری بخش دولتی فعالان بخش خصوصی را با چالش مواجه می کند

کد خبر: 16632
تاریخ انتشار: 30 دی 1399 - 10:09

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه در سال جهش تولید موازی کاری و کم کاری کمکی به تولید نمی کند بلکه سد راه آن است،گفت: بانک‌ها با تمام توان در راستای جهش تولید قدم بر نمی دارند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی در پانزدهمین نشست کمیسیون سرمایه گذاری "پول و بانک" اتاق بازرگانی البرز که با حضور بازرس کل امور اقتصادی و دارایی سازمان بازرسی کشور، رئیس دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی این سازمان و مدیرکل بازرسی استان البرز برگزار شد، اظهار داشت : این جلسه با محوریت بررسی مسائل و چالش‌های پیش روی بخش خصوصی استان در حوزه سرمایه گذاری‌های اقتصادی، پول و بانک تشکیل شده است.

وی افزود: بخش خصوصی امروز در میدان اقتصادی در حال جنگ با دشمن است و کار مهمی را در زمینه تولید ثروت برای کشور علیرغم تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران به ویژه در سه سال گذشته پیش برده است.

رضایی با اشاره به بروز برخی مسائل در کشور که به دنبال انجام موازی کاری‌ها در بخش دولتی به وقوع پیوسته است و بخش خصوصی را به چالش می کشد، بیان کرد: در حال حاضر بخش خصوصی و دولتی در یک مسیر حرکت می‌کنند و باید در برابر تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران ایستادگی کنیم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه بر اساس آمارهای موجود، بخش خصوصی تمام قد در راستای حمایت از تولید داخلی و توسعه آن ایستاده است و با وجود محکم تر شدن تحریم‌های اقتصادی بازهم بخش خصوصی مقاومت کرده و اقداماتی مانند ورود مواد اولیه تولید به کشور را با دور زدن تحریم‌ها پیش برده است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: علیرغم حضور خوب بخش خصوصی در عرصه اقتصادی متاسفانه بانک‌ها با تمام توان وارد نشده اند و در چند سال گذشته با تورم بالا و افت شدید ارزش پول کشور مواجه شده ایم.

وی با بیان اینکه وجود بیش از ۳۵۰۰ واحد صنعتی در استان البرز یک ظرفیت ویژه است که به صورت متغیر سبب ایجاد اشتغال ۵۰ کارگر تا ۱۰هزار پرسنل در واحدهای مختلف تولیدی این استان شده است ، گفت: قرارگیری در مجاورت پایتخت هم یک پتانسیل دیگر برای بخش صنعت و تولید استان البرز است.

رضایی با بیان اینکه به در گذشته  یک واحد تولیدی برای واردات کالاها و مواد اولیه با احتساب اخذ ارز ۴۲۰۰ تومانی بالغ بر ۲۵۰ هزار دلار سرمایه گذاری داشته است ، ادامه داد: اکنون با درنظر گرفتن اینکه قیمت هر دلار  ۲۵ هزار تومان باشد، توان تولید کننده در این بخش به ۴۰هزار دلار کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه به دلیل افت ارزش پول کشور، توان کارخانه‌های تولیدی ایرانی و بخش گردش کالایی آنها نسبت به گذشته کمتر شده است ، عنوان کرد: در حال حاضر فعالان اقتصادی با نهادهایی مانند بیمه ، امورمالیاتی و یا تامین اجتماعی مشکلات زیادی دارند و حتی در دوران همه گیری کرونا که سبب ایجاد چالش‌هایی برای تولیدکنندگان داخلی شده است بازهم همکاری لازم از سوی نهادهای دولتی صورت نمی گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه باید از ظرفیت و توانایی بخش خصوصی در استان البرز بهره گیری شود، گفت : علیرغم تشکیل هیات خبرگان مورد وثوق بانکی و اقتصادی استان البرز و برگزاری جلسات آن از اتاق بازرگانی استان که بیش از 1400 تا 1500 عضو دارد، برای حضور در این نشست‌ها دعوت نشده است.

وی با بیان اینکه تغییرات پی در پی مدیریت‌ها می تواند بخش صنعت استان را با چالش مواجه کند، تصریح کرد: تغییرات در مدیران بخشهایی مانند مدیر گمرک استان البرز در شرایط کنونی که تنها چند ماه تا پایان دولت فعلی باقی مانده، جزء ضربه به استان و کاهش آمارهای صادراتی و نتیجه دیگری به همراه ندارد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید