info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

تقدیر استاندار از هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز / اقدامات دبیرخانه شورای گفتگو اثر بخش بوده است

کد خبر: 19827
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1400 - 17:24

استاندار البرز با قدردانی از هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان در راستای حمایت از تولید گفت: اقدامات دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز در پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی اثر بخش بوده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، عزیزالله شهبازی روز بیست و ششم خردادماه سال جاری در هفتاد و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، با بیان اینکه در شرف برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا هستیم، اظهار داشت: پیرو اهمیت بررسی مشکلاتی که در اثر قطعی برق و بروز برخی مسائل دیگر برای فعالان اقتصادی استان حادث شد، این جلسه شورای گفتگو برگزار شده است.

وی در ادامه با قدردانی از همه تلاشگران استان که در حوزه صنعت و تولید به ارائه خدمت مشغول هستند و برای پویایی اقتصاد کوشش می کنند، افزود: فعالان اقتصادی استان در بخش های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی برای رفع نیازهای مردم شبانه روزی تلاش می کنند و اسباب سرافرازی و خوشنودی جامعه هستند.

استاندار البرز با بیان اینکه افزایش تولید و صادرات خروجی مثبت فعالیت تلاشگران عرصه اقتصاد  استان است، گفت: در حوزه استانی از هیچ تلاشی برای رفع موانع تولید فروگذار نکردیم و مشکلات کلان را نیز در سطوح ملی طرح و پیگیری کردیم که در این راستا همراهی بسیار خوبی از مسئولان ملی داشتیم.

وی افزود: از ابتدا نیازهای استان در زمینه تولید و اشتغال را احصا کردیم و در این راستا ارتقا زیرساخت های خدماتی در اهم امور قرار گرفت، از این رو با طرح رینگ سراسری گاز از بویین زهرا به کرج، افزایش دو برابری حق آبه استان از محل سدهای مستقر در البرز و آغاز عملیات اجرایی پست برق 400 کیلوولت در باغستان کرج و زکی آباد برای تامین نیازهای این حوزه اقدام کردیم.

شهبازی با بیان اینکه البرز جزو استان هایی است که دستگاه های اجرایی و خدماتی آن برای تسریع  روند حل مشکلات تولیدکنندگان و صاحبان صنایع در کشور پیشرو هستند، گفت: موضوع تامین آب شهرک های صنعتی و بحث راه اندازی نمایشگاه بین المللی البرز که چندین سال معطل مانده بود از جمله موارد مهم است.

وی با تاکید بر اینکه قرار بود نمایشگاه بین المللی استان در ابتدای سال جاری برای برپایی نمایشگاه بهاره آماده شود، افزود: موضوع شیوع کرونا هم بر کند شدن روند اجرای این پروژه تاثیرگذار بود، اما اکنون انتظار می رود که راه اندازی آن با سرعت بیشتری پیش رود و در وعده داده شده که مرداد ماه سال جاری است شاهد راه اندازی آن باشیم.

استاندار البرز بیان کرد: بسیاری از مشکلات طرح شده از سوی فعالان اقتصادی استان توسط دبیرخانه شورای گفتگو در اتاق بازرگانی استان با برگزاری جلسات متعدد در حضور مسئولان ملی و کشور، تجار، بازرگانان و یا در قالب تشکیل یکسری کارگروه ها ویژه پیگیری شد که خوشبختانه این اقدامات اثر بخش بوده است.

وی با اشاره به راه اندازی اورژانس کسب و کار اتاق بازرگانی البرز در نیمه دوم سال گذشته گفت: نیاز است که برای پیگیری های اقدامات انجام شده از طریق این مرکز در راستای گره گشایی مشکلات فعالان اقتصادی توجه ویژه ای شود.

شهبازی با گلایه از عدم حضور برخی مدیران دولتی دعوت شده به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در این نشست توضیح داد: ما به هر حال پیگیر رفع مشکلات بخش خصوصی هستیم، اما برخی از مدیران دستگاه های اجرایی که مدعی هستند می توانند کارهای مهمی برای فعالان این عرصه انجام دهند، امروز در جلسه حضور ندارند و لازم است تذکری دریافت کنند.

وی با قدردانی از هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز و دیگر تلاشگران عرصه اقتصاد استان که تلاش می کنند تا چرخه تولید در البرز از رمق نیفتد، گفت: امید است نسبت به گذشته با انرژی بیشتری در این زمینه حرکت شود.

استاندار البرز با اشاره به موضوعات مهمی که از زمان حضور در البرز پیگیری کرده است، گفت: افزایش حق آبه استان، آغاز عملیات اجرایی پست 400 کیلوولت برق، رینگ گازرسانی، به سرانجام رسیدن نمایشگاه دائمی استان بعنوان مطالبه دیرینه مردم و تولیدکنندگان و رفع ممنوعیت شعاع 120 کیلومتری از جمله این موارد است.

وی تاکید کرد: برای راه اندازی تصفیه خانه های فاضلاب در سطح شهرک های صنعتی استان مستقر در شهرهای ساوجبلاغ و اشتهارد اقدامات لازم انجام شود تا هر چه زودتر مورد بهره برداری رسمی قرار گیرد.

شهبازی بیان کرد: موضوع تامین برق صنایع و تولیدکنندگان را در دیدار با وزیر نیرو مطرح خواهد کرد و با توجه به نظر مساعد وزیر به طور حتم این موضوع قابل حل است.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اهمیت مشارکت در صحنه انتخابات اضافه کرد: کار نظام پایان پذیر نیست و ما بعنوان سربازان این نظام به خدمتگزاری خود تا حصول رضایتمندی مردم حتی تا آخرین لحظه مسئولیت ادامه می دهیم.

استاندار اضافه کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری نصب العین است و همه ما با تبعیت از راهبردهای حکیمانه ایشان برای پیشبرد اهداف و آرمان های نظام در پای صندوق های رای حاضر می شویم.

وی با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا در روز بیست و هشتم خردادماه امسال از صنعتگران و تولیدکنندگان استان و تمامی کارکنان این مجموعه ها دعوت کرد که با حضور در این عرصه حمایت خود را از ثبات و امنیت کشور نشان دهند.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید