info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

بیش از یکصد پرونده قضائی حوادث محیط کار در البرز تشکیل شد

کد خبر: 10049
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1398 - 13:58

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز  گفت: از ابتدای اجرای طرح قضا زدائی از پرونده های ناشی از حوادث محیط کار  بیش از یکصد پرونده قضائی در این نهاد تشکیل و در حال رسیدگی است

مصطفی هاشمی با اشاره به اجرای  این طرح  در اتاق بازرگانی برای نخستین بار در کشور و باهدف کوتاه کردن فرآیند دادرسی ها افزود:  رسیدگی قضائی به پرونده های حوادث محیط کار و مشکلات کارگری زمانبر است و بررسی اینگونه پرونده ها در مراجع قضایی تا حصول نتیجه حداقل ٦ماه تا یک سال به طول می انجامد.

 وی اظهار کرد: با پیگیری ها  و حمایت های دادستان وقت  مقرر شد از این پس این پرونده ها در  اتاق بازرگانی البرز کمتر از یک ماه  مورد رسیدگی قرار گیرد.

 رئیس کمیسیون حمایت قضائی اتاق بازرگانی البرز خاطرنشان کرد: این طرح قضا زدایی با همکاری اداره کل  های پزشک قانونی،  تعاون و کارو امور اجتماعی،شورای عالی بیمه و نیروی انتظامی  صورت گرفته است.

وی ادامه داد:با عملیاتی شدن اجرای طرح قضا زدائی در اتاق بازرگانی البرز، از این پس کارگران و کارفرمایان برای رسیدگی به مشکلات خویش دیگر نیازی به مراجعه مستقیم مرجع قضائی ندارند.

 هاشمی افزود: برای رسیدگی به مشکلات کارگری و کارفرمائی در اتاق بازرگانی البرز با حفظ کلیه حق و حقوق کارگران و کارفرمایان  تنها ارائه مدارک مربوطه از جمله نامه های اداره کار و پزشکی قانونی کفایت می کند و پرونده های ارسالی  به اتاق بازرگانی در کوتاه ترین زمان مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون حمایت قضائی اتاق بازرگانی البرز  اظهار کرد: مقوله قضأ زدایی بستر مناسبی را برای کاهش مراجعات به دادگستری مهیا می کند و فراگیر شدن این اقدام در اتاق های بازرگانی سراسر کشور موجب تسریع در رسیدگی به پرونده های قضائی ناشی از حوادث و دیگر چالش های محیط کار  خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت پایلوت  در کرج در حال اجرا است ادامه داد: اتاق بازرگانی درآینده نزدیک  آمادگی رسیدگی به پرونده های حوادث محیط کار و اختلافات کارگری و کارفرمائی سراسر استان را دارد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید