info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

زمینه برای توسعه روابط تجاری ترکیه و البرز فراهم است

کد خبر: 9493
تاریخ انتشار: 30 آذر 1398 - 08:49

رییس شورای همکاری های بین المللی اقتصادی اجتماعی آتیک با اشاره به ظرفیت های تولیدی صنعتی استان البرز اعلام کرد که زمینه برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین ترکیه و البرز فراهم است.

شورای همکاری های بین المللی اقتصادی اجتماعی آتیک یک تشکل غیر دولتی است که در ۵۵ کشور جهان فعالیت دارد و ریاست شورا برعهده«عزیز شاهین» تبعه کشور ترکیه است.

شاهین عصر چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی البرز درکرج گفت: توانمندی های صنایع البرز در تولید و صادرات انواع محصولات مرغوب زمینه را برای همکاری تجاری این استان با ترکیه فراهم کرده است.

وی بیان داشت: شورای همکاری های  بین المللی اقتصادی اجتماعی آتیک با حضور فعالان و کارشناسان ارشد تجاری و اقتصادی جهان  هر سال در یکی از کشورهای عضو نشست برگزار می کند.

شاهین  با اشاره به اهمیت ویژه روابط تجاری ایران و ترکیه اظهار داشت: شورای اقتصادی اجتماعی آتیک از مسائل سیاسی فاصله می گیرد اما  به خاطر انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی از دیپلماسی خودمان استفاده می کنیم و تلاش بر برقراری روابط خوب با دولت ها است.

رییس شورای همکاری های بین المللی اقتصادی اجتماعی آتیک خاطرنشان کرد: کار ما تجارت است و در این تجارت بحث گمرک  و مسایلی پیش می آید که به دولت ها مربوط می شود، لذا اگر سران دولت ها با هم رابطه خوبی داشته باشند فعالیت تجار نیز تسهیل می شود.

رییس شورای همکاری های بین المللی اقتصادی اجتماعی آتیک با اشاره به فضای رسانه های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت : این تبلیغات کذب بوده و ما در کنار ایرانیان خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، شورای همکاری های بین المللی اقتصادی اجتماعی آتیک به عنوان یک تشکل یک دولتی در ۵۵ کشور جهان فعالیت دارد و ریاست آن برعهده «عزیز شاهین » از کشور ترکیه است.

تبلیغات منفی در خصوص ایران کذب است

شاهین عصر چهارشنبه به همراه  ۳۶ نفر  ازبازرگانان و تجار کشور ترکیه از ظرفیت ها و توانمندی های منطقه ویژه اقتصادی پیام  استان البرز بازدید کرد .

همچنین رییس شورای همکاری های بین المللی اقتصادی اجتماعی آتیک در حاشیه بازدید تجار ترکیه ای از منطقه ویژه اقتصادی پیام  با بیان اینکه ٥٥ کشور جهان در این شورا  عضویت دارند، عنوان کرد: یکی از اهداف ما این است که جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشور همسایه، دوست و برادر ترکیه به کشورهای عضو آتیک هر چه بیشتر معرفی و در واقع یک پل ارتباطی بین ایران و دیگر کشورها باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به حوادث اخیر در ایران، وظیفه خود دانستیم که در ایران حضور یافته و نشان دهیم که در ایران هیچ خبری نیست و  تنها علیه این کشور تبلیغات منفی صورت میگیرد.

شاهین در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام اشاره کرد و گفت: ظرفیت های این منطقه و استان البرز از آنچه که تصور می کردیم بهتر و بیشتر بود. وی ادامه داد: مهمترین هدف ما این است که بتوانیم با این استان همکاری های مشترک به خصوص در بخش اقتصادی داشته باشیم و بنا داریم تا این مهم را به واقعیت تبدیل کنیم.

استقبال سرمایه گذاران ترک از ظرفیت های منطقه ویژه پیام 

در حالی که شاهد توسعه زیرساخت ها در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام  هستیم، سرمایه گذاران خارجی بسیاری نیز طی ماه های گذشته در پیام حضور یافته و از نزدیک با دستاوردهای آن آشنا شدند. امروز تجار و بازرگانان ترکیه ای در منطقه ویژه اقتصادی پیام حضور یافته و تمایل خود را برای سرمایه گذاری ٢ جانبه اعلام کردند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نیز در جریان بازدید این تجار از منطقه گفت: منطقه پیام ظرفیت های بسیار خوبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی دارد و از  استقرار و همکاری متقابل این شرکت ها در منطقه حمایت می کنیم.

نادر ثناگو مطلق افزود: امکانات خوبی برای شرکت ها از جمله انبار، فرودگاه مسافری و باری، گمرک تخصصی در منطقه ویژه اقتصادی پیام وجود دارد که سرمایه گذاران می توانند از این ظرفیت ها استفاده کنند. وی ادامه داد: این آمادگی در منطقه ویژه وجود دارد تا شرکت های خارجی که تمایل به سرمایه گذاری در پیام را دارند امکانات در اختیارشان قرار داده شود.

اجلاس آتیک فردا  پنجشنبه ۲۸ آذرماه با حضور  نمایندگان ۵۵ کشور جهان در سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید