info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

مرغداری های البرز از صادرات پای مرغ به چین استقبال می کنند

کد خبر: 8480
تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 - 15:50

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در نشستی با رئیس اتاق مشترک ایران و چین از آمادگی و استقبال مرغداری های این استان برای صادرات گسترده پای مرغ به چین خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رحیم بنامولائی در حاشیه این جلسه  گفت: با توجه به مصرف بسیار زیاد پای مرغ در چین، سازماندهی صادرات این فرآورده غذائی به آن کشور ضروری است.

وی افزود: معمولا پای مرغ مصرفی مردم چین توسط دلال های هنگ کنگ وارد این کشور می شود.

 وی به سازمان دامپزشکی ایران پیشنهاد کرد با انعقاد یک پرتکل با چین بستر را برای صادرات پای مرغ  به این کشور فراهم کند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز با اشاره به توانمندی صنعت البرز در تولید انواع محصولات مرغوب، برای صادرات کالاهای این استان به چین پیشنهاداتی به اتاق مشترک ایران و چین ارائه کرد.

رحیم بنامولایی‌ گفت: جهت گسترش صادرات به کشور چین برگزاری همایشی با عنوان شناخت بازارهای چین ضروری است.

* قابلیت صادرات  هفتاد درصد محصولات البرز به چین

رئیس اتاق  مشترک ایران و چین نیز در جریان بازدید ازنمایشگاه توانمندیهای تولیدی و صنعتی مستقر در اتاق بازرگانی البرز گفت: هفتاد درصد محصولات تولیدی این  استان قابلیت صادرات به کشور چین را دارد .

سید مجید حریری از بازار کشور چین به عنوان بازاری پایداری نام برد و افزود: آشنائی کامل با این بازار نیازمند مطالعه، بررسی همه جانبه و بازاریابی اصولی است.

وی با ذکر این نکته که برای توسعه صادرات به چین باید سلیقه بازار این کشور پرجمعیت  را کاملا شناسائی کنیم گفت: یکی از محصولاتی که می تواند در کشور چین فروش خوبی داشته باشد فرش ماشینی ساده با نقش و نگار بسیار کم  است.

سید مجید حریری اظهار کرد: چین بازار کیف و کفش دنیا را قبضه کرده است، با این حال  این کشور به عنوان بزرگترین واردکننده کیف و کفش نیز مطرح است.

وی افزود: بنابراین ما نیز می توانیم به راحتی به چین کیف و کفش صادر کنیم و  کفش دست دوز ما قطعا می تواند در بازار چین مشتریان فراوانی داشته باشد.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین از امکانات فرودگاه پیام البرز و پروازهای کارگو این فرودگاه به عنوان یک ویژگی خاص برای صادرات گل و‌گیاه و گیاهان داروئی به کشورهای هدف از جمله چین نام برد.

سید مجید حریری گفت: با بهره گیری از امکانات این فرودگاه دستیابی استان البرز  به بازار ۳ تا ۴ میلیارد دلاری در چین امکان پذیر است.

وی افزود: درحال حاضر مجموع صادرات گیاهان داروئی ایران بیست و پنج میلیون دلار است ‌و توسعه صادرات در این زمینه نیازمند شناخت بازارهای جدید است.

وی با ذکر این نکته که جمهوری اسلامی ایران هر سال هشت نمایشگاه در چین برگزار می کند، شرط حضور پررنگ  در بازار های این کشور را  شرکت در این نمایشگاهها ذکر کرد.

گفتنی است،در پایان این نشست تفاهم نامه ای بین اتاق بازرگانی و اتاق مشترک ایران و چین به  امضا روسای دو اتاق رسید.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید