info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

مشاوره مالیاتی اتاق بازرگانی البرز به اعضا

کد خبر: 14042
تاریخ انتشار: 21 مهر 1399 - 11:09

اتاق بازرگانی البرز به فعالان اقتصادی عضو خود، خدمات مشاور مالیاتی ارایه می دهد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، علی اصغر خلیقی در خصوص حضور نمایندگان اتاق بازرگانی البرز در جلسات هیات های حل اختلاف مالیاتی اظهار کرد: در اتاق بازرگانی البرز واحد مشاوران مالیاتی مستقر است و اتاق بازرگانی در اجرای بند 3 ماده 244 قانون مالیاتهای مستقیم دارای 12 نفرنماینده در هیات های حل اختلاف مالیاتی است که دو نفر از این نمایندگان از بخش خصوصی و 10 نفر از کارکنان بازنشسته سازمان امور مالیاتی و متخصص درتمامی منابع مالیاتی هستند.

مشاور مالیاتی اتاق بازرگانی استان البرز در ادامه افزود: تمامی فعالان اقتصادی که پرونده های مالیاتی آنها در هیات های حل اختلاف مالیاتی مطرح است، می توانند قبل از حضور در هیات های مذکور از راهنمایی و ارشاد واحد مشاوران مالیاتی اتاق بازرگانی البرز برای تهیه لایحه و دفاعیه از پرونده های مالیاتی استفاده کنند تا بتوانند از حقوق خود دفاع لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: بیشتر فعالان اقتصادی هنوز به این ظرفیت اتاق بازرگانی در راستای رسیدگی بهتر به پرونده های مالیاتی خود واقف نیستند و باید در این خصوص فرهنگ سازی بیشتری انجام شود تا تمامی شرکت ها و فعالان اقتصادی بتوانند از امکاناتی که در اتاق برای آنها در نظر گرفته شده، استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: از طرفی هنوز بیشتر فعالان اقتصادی وظائف و تکالیف قانونی خود در امور مالیاتی را نمی دانند که این امر موجب جرائم و هزینه های سنگینی برای شرکت ها شده است.

خلیقی توضیح داد: نمایندگان اتاق بازرگانی با حضور در جلسات هیات های حل اختلاف با توجه به تخصصی که دارند، از حقوق مودیان مالیاتی دفاعیات لازم را بر اساس مقررات انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون نام بیش از 20 هزار شرکت مختلف صنعتی، تولیدی، خدماتی در استان البرز توسط اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است، توضیح داد: تنها بخشی از این شرکت ها زیر مجموعه اتاق البرز هستند، اما بر طبق قانون تمامی این مجموعه ها می توانند ازظرفیت حضور نمایندگان اتاق بازرگانی در جسات هیات های حل اختلاف مالیاتی ‌استفاده کنند.

مشاور مالیاتی اتاق بازرگانی استان البرز در پایان اظهار امیدواری کرد که با گذشت زمان شرکت های بیشتری بتوانند از ظرفیت موجود در اتاق بازرگانی البرز در خصوص رفع مشکلات پرونده های مالیاتی خود بر اساس مقررات استفاده کنند.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید