info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

نائب رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق البرز: خودروسازان بزرگ کشور باید از مدت ها قبل برای تولید خودروهای برقی اقدام می کردند

کد خبر: 24664
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1400 - 11:27

نائب رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق البرز با اشاره به اینکه خودروسازان بزرگ کشور باید از مدت ها قبل برای تولید خودروهای برقی اقدام می کردند، گفت: امید است که توان علمی، فنی و تجربی شرکت آی تک موتور برای توسعه و گسترش ساخت و تولید این خودروها به کار برده شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، مرتضی کوهنورد در حاشیه آئین رونمایی از نخستین خودروی برقی ایرانی با نام "اکسیژن" که نوزدهم اسفندماه سال جاری در شهر شیراز برگزار شد، بیان کرد: با توجه به قدمت و توانمندی شرکت های خودروساز ایرانی، انتظار می رفت که این اتفاق مهم سال ها قبل توسط شرکت های مذکور عملیاتی شود.

وی ادامه داد: اگر خودروسازان کشور ساخت خودروهای برقی را پیش از این آغاز کرده بودند، در حال حاضر به پیشرفت های زیادی در این عرصه می رسیدیم و همپای دیگر کشورها در این صنعت حرکت می کردیم، اما متاسفانه اکنون در ساخت خودروی برقی از کشورهایی نظیر چین و کره جنوبی که سابقه ای کمتر از ایران دارند، عقب تر هستیم.

نائب رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق البرز با ابراز خرسندی از اینکه تولید نخستین نمونه خودروی برقی در کشور به همت متخصصان ایرانی در بخش خصوصی محقق شده است، افزود: امید است که در آینده ای نزدیک شاهد موفقیت های بیشتر در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به نقش مهم خودروهای برقی در راستای کاهش مصرف سوخت فسیلی گفت: حذف مصرف بنزین در چنین خودروهایی نه تنها موجب کاهش آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرها است، بلکه امکان افزایش درآمد و ارزآوری از محل صادرات بنزین را نیز برای دولت فراهم می کند.

کوهنورد افزود: بحث هوشمندسازی این خودرو برقی با همکاری شرکت ونداد خاورمیانه از فعالان حوزه فناوری اطلاعات استان البرز انجام شد و هدف آتی این شرکت دستیابی به یک خودروی کاملا هوشمند و فرمان پذیر است که به سادگی و در سریع ترین زمان ممکن توانایی ارائه عملکرد لازم را داشته باشد و اطلاعات مورد نیاز را بر بستر شبکه های ارتباطی ارسال کند.

وی عنوان کرد: در مراسم رونمایی از از این خودرو، امکان احراز هویت با اثر انگشت و طراحی اپلیکیشن اختصاصی که امکان کنترل قسمت های مختلف خودرو با استفاده از آن اپلیکیشن بر روی موبایل را امکان پذیر می کند برای تمامی عملکردهای ماشین تست و دستورات هوشمندانه و بدون خطا انجام شد.

در بخش دیگری از این گفتگو و بر اساس سخنان متخصصان فناوری مجموعه ونداد خاورمیانه در خصوص برنامه های آتی این شرکت به مواردی از جمله فعال سازی حالت ایمن با امکان تشخیص لرزش های غیرعادی در خودرو، سیستم sos، امکان ارسال لوکیشن دقیق به صورت پیامک برای مواقع ضروری و البته امکان طراحی و اجرای آپشن ها به درخواست مشتری پس از طی فازهای تحقیقاتی بعدی اشاره شد.

متخصصان این مجموعه اذعان داشتند که دانش فنی این طرح به گونه ای پیش برده شده است که تمامی امکانات طراحی شده برای پلتفرم خودروی تمام برقی با نام "کسیژن" قابلیت اجرا بر روی سایر خودروها را نیز داشته و از این لحاظ آمادگی کامل برای پیاده سازی آن بر روی خودروهای شخصی وجود دارد.

لازم به توضیح است که مرکز طراحی خودروهای هوشمند با مشارکت شرکت کارخانه های مخابراتی ایران، دانشگاه صنعتی شیراز و شرکت خودروسازان جنوب تشکیل و هم زمان با مراسم رونمایی از خودروی اکسیژن افتتاح شد، این مرکز برای همکاری با خودروسازان کشور در زمینه هوشمندسازی آمادگی دارد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید