info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز: طرح های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کشاورزی موجب تقویت جوامع روستایی است

کد خبر: 19508
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1400 - 10:18
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اهمیت توجه به گردشگری کشاورزی گفت: اجرای طرح های سرمایه گذاری در این بخش موجب تقویت جوامع روستایی است. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، شادی حاضری با اشاره به برگزاری نخستین جلسه کمیسیون گردشگری کشاورزی البرز که به میزبانی معاونت گردشگری استان و با حضور کارشناسانی از حوزهای سرمایه گذاری و گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: در قالب این نشست در ارتباط با فرصت های سرمایه گذاری در راستای توسعه گردشگری کشاورزی در روستاهای هدف از جمله روستاهای واقع در محور کرج- چالوس گفتگو شد. وی با اشاره به اینکه در بحث توسعه گردشگری کشاورزی روستاهای جاده چالوس مانند کندر، ارنگه، ولایت رود و یا وینه پتانسیل های بالایی دارند، افزود: به گفته کارشناسان حوزه گردشگری، برگزاری جشنواره لاله های کندر از جمله این فرصت ها است که برای گردشگران داخلی و خارجی جذابیت ویژه ای دارد. حاضری با بیان اینکه در گردشگری کشاورزی موضوع بازدید مردم از مزارع استان مهم است، گفت: در سطح اراضی کشاورزی روستاهای نقطه هدف گردشگری کشاورزی کاشت گیاهان دارویی را هم می توان پیش برد.

وی با تاکید بر اهمیت استقبال از طرح های سرمایه گذاری توجیهی در نقاط روستایی به منظور توسعه گردشگری کشاورزی که بخشی از گردشگری روستایی است، گفت: گردشگری کشاورزی در سال های اخیر مورد توجه بوده است و کشورهای مختلف جهان هم به منظور ترویج و ارتقای آن تلاش زیادی کرده اند. رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز افزود: کارآفرینی در حوزه گردشگری کشاورزی هم به عنوان راهبردی جدید نقش مهمی در توسعه پایدار کشاورزی و روستایی ایفا می کند. وی در ادامه بیان کرد: از بعد اقتصادی هم پیاده سازی طرح های سرمایه گذاری توجیهی در دل روستاهای هدف گردشگری در البرز از نظر فنی و مالی، ره آوردهای خوبی برای روستائیان در زمینه برداشت و فروش محصولات کشاورزی، برگزاری بازارچه های صنایع دستی و عرضه فرآورده های دامی در پی خواهد داشت.

حاضری با اشاره به اینکه تمرکز بر گردشگری کشاورزی به نوعی ایجاد درآمدی مکمل برای کشاورزان است، عنوان کرد: از طرفی این بعد از صنعت گردشگری پایه گذار فرصت های جدید شغلی برای جوامع روستایی است. وی با تاکید بر اهمیت پیشبرد طرح های سرمایه گذاری در روستاهای هدف گردشگری کشاورزی به منظور جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها بیان کرد: سطح درآمدهای خانوارهای روستایی هم با شروع پروژه های سرمایه گذاری افزایش می یابد و جمعیت افراد بیکار در جوامع محلی هم کمتر می شود. به گفته رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز از بعد اجتماعی و فرهنگی هم گردشگری کشاورزی می تواند فرهنگ و سنن روستایی را حفظ کرده و با تاثیری که بر وضعیت اجتماعی کشاورزان دارد، بانوان کشاورز استان را هم در بحث اشتغال زایی توانمند سازد. وی در ادامه بیان کرد: در نخستین نشست کمیسیون گردشگری کشاورزی استان البرز، در‌خواست‌ها‌ی مطرح شده در ارتباط با فرصت های سرمایه گذاری روستایی مورد بررسی قرار گرفت و با تعداد‌ی از آن‌ها بنا بر نظر کار‌شناسان این حوزه موافقت شد. حاضری در پایان اظهار امیدواری کرد که با تشکیل کمیسیون گردشگری کشاورزی در استان البرز، گام های مؤثری در اجرایی کردن پیشنهادات و پروژه های مورد نظر در این بخش برداشته شود.
مطالب مرتبط

پاسخ دهید