info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

رئیس اتاق بازرگانی قزوین مطرح کرد؛ تقدیر از فعالیت‌های کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی

کد خبر: 18045
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1399 - 15:20

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین از اقدامات انجام شده کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تقدیر کرد و گفت: کمیسیون گردشگری اتاق البرز حضور بسیار خوبی در این دوره از نمایشگاه داشته است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، مهدی بخشنده در بیست و پنجمین نشست هیات نمایندگان اتاق البرز که با حضور جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق قزوین همراه بود ضمن اعلام خرسندی از سفر یک روزه به کرج اظهار داشت: اتاق بازرگانی قزوین یکی از سه اتاق بازرگانی جوان کشور است و در میان روسای اتاق‌ها، رئیس اتاق البرز جوان ترین است.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی قزوین پنجمین دوره خود را سپری می کند، افزود: ۷ نفر از 15 عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قزوین عضو هیات نمایندگان اتاق ایران هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین بیان کرد: یکی از سیاست‌های این دوره اتاق بازرگانی قزوین این بوده که درب آن بر روی فعالان اقتصادی و هر شخص دارای اندیشه‌های نو باز است.

وی با این توضیح که در یک اقدام جدید در اتاق بازرگانی قزوین به جای برگزاری کمیسیون‌های تخصصی به سمت تشکیل دپارتمان های تخصصی پیش رفته ایم، افزود: نخستین دپارتمان تشکیل شده در این رابطه دپارتمان گمرک و تجارت استان است که بر طبق آن در فضای ایجاد شده مشکلات فعالان اقتصادی بررسی می شود.

بخشنده در ادامه ایده راه اندازی اورژانس کسب و کار در اتاق بازرگانی البرز را اقدامی بسیار شایسته برشمرد و افزود: اتاق بازرگانی قزوین هم برای راه اندازی این اورژانس برنامه ریزی خواهد کرد.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های اتاق ایران و طرح توسعه ای منطقه ای، اتاق‌های بازرگانی همگن مانند البرز، مرکزی، زنجان، گیلان،مازندران، قزوین و همدان در یک منطقه قرار دارند که یک منطقه قوی است، عنوان کرد: این استان ها دارای توانایی صنعتی و دیگر ظرفیت ها برای پیشبرد نشست های مشترک هستند.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین ادامه داد: در قالب این 7 منطقه، اتاق بازرگانی استان‌های یک منطقه می‌توانند از تجربیات دیگر اتاق‌ها استفاده کرده و در دفاع از فعالان اقتصادی کارهای بزرگ انجام دهند

وی تاکید کرد: دو مرکز آموزش بسیار قوی در شهرک صنعتی البرز قزوین از زمان قبل انقلاب و با استانداردهای روز آن زمان ساخته شده بود، برای آموزش در اختیار اتاق بازرگانی قزوین قرار داده شد و ما می توانیم از طرفیت این مراکز آموزشی برای ارائه خدمات به استان های همجوار قزوین استفاده کنیم.

بخشنده در بخش دیگری با این توضیح که منطقه ویژه اقتصادی پیام یک ظرفیت بسیار خوب است، گفت: در این زمینه فعالان اقتصادی قزوین تمایل دارند که در راستای تعامل با اتاق البرز از ظرفیت اقتصادی این استان از جمله منطقه ویژه اقتصادی پیام هم بهره مند شوند.

وی با این توضیح که اتاق بازرگانی قزوین در حوزه امور بین الملل بسیار فعال کار می کند و معین کشور کنیا است ، افزود: ارتباط خوبی هم با کشور قزاقستان داریم و با توجه به اینکه البرز، قزوین و گیلان نزدیک تری مسیرها برای ارتباط با این کشور هستند و باید از این فرصت استفاده کرد، اتاق بازرگانی قزوین در راستای ارتباطات اقتصادی با قزاقستان یک پروژه 20 هکتاری در منطقه آزاد این کشور را عملیاتی کرده است که می تواند نقطه عطفی برای توسعه این قبیل مناطق برای ما باشد.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین با بیان اینکه در اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی تهدیدها را به فرصت ایجاد کرده ایم، گفت: باید در قالب کارهای مشترک اتاق‌های بازرگانی استان‌ها، به یک صدای واحد تبدیل شود و انجام کارهای بزرگ را پایه ریزی کنیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به بازدیدی که در هفته گذشته از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی کشور داشته است، بیان کرد: کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز حضور بسیار خوبی در این نمایشگاه داشته است.

بخشنده با بیان اینکه انتخاب واژه اقتصاد هنر در ادامه عنوان کمیسیون گردشگری اتاق البرز اقدامی ارزنده است، افزود: باید کاری کنیم تا هنرهای کشور را در قالب اقدامات اقتصادی در سطح جهان مطرح کنیم.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید