info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی البرز: بازار فروش تولیدات مشاغل خانگی در البرز راه اندازی شود

کد خبر: 19919
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1400 - 15:22

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی البرز با اشاره به لزوم حمایت از مشاغل خانگی در این استان گفت: فضایی در پارک‌های شهر کرج  در اختیار فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری قرار گیرد تا محصولات خود را ارائه دهند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، یداله مالمیر در چهاردهمین جلسه کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز اظهار داشت: کمیسیون گردشگری یکی از موثرترین کمیسیون‌های اتاق بازرگانی البرز است، شاهد تلاش‌های زیادی در این حوزه از سوی رئیس کمیسیون مربوطه هستیم.

وی افزود: در دوره سوم فعالیت هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز به ویژه در یکسال اخیر، تفاهم نامه‌های زیادی میان کمیسیون گردشگری اتاق و بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی منعقد شده است که به یقین زمینه ساز اقداماتی سازنده خواهد بود.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی البرز گفت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان و رابط بخش خصوصی با نهادها و سازمان‌های دولتی عمل می کند، در نتیجه کمیسیون‌های تخصصی اتاق می توانند خوراک پیشبرد اقدامات مختلف را به هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق ارائه دهند تا این موارد نخست در سطح شورای گفتگوی استان پیگیری شود و در صورت نیاز به کمیسیون های اتاق ایران هم ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه اثرگذاری فعالیت کمیسیون‌ها تنها به استان  البرز محدود نمی‌شود و در سطح ملی هم می‌توانند اقدامات خوبی را پیش ببرند، به دیداری که فروردین ماه امسال با وزیر میراث فرهنگی در محل این وزارتخانه پیرامون مسائل و مشکلات حوزه گردشگری و صنایع دستی البرز داشته اند، اشاره کرد و گفت: این دیدار با هماهنگی کمیسیون گردشگری اتاق البرز انجام شد، پویایی این کمیسیون می تواند منشاء اقدامات اثر بخش در دو حوزه صنایع دستی و گردشگری استان باشد.

مالمیر در بخش دیگری در مورد اهمیت شناسایی و توسعه ظرفیت‌های کسب و کارهای خانگی در استان البرز گفت: بسیاری از بانوان خانه دار با شروع کسب و کارهای خانگی می توانند در حین درآمدزایی و اشتغال به کارآفرینی دست یابند، حمایت از این فعالیت ها وظیفه نهادهایی مانند اداره کار و کمیسیون های تخصصی از جمله کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی است تا برای افراد علاقمند به فعالیت در این رسته فرصت‌های اشتغال خانگی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد که در بحث مشاغل خانگی کارآفرینی ایجاد شود، باید بستر مناسب در قالب کلاس‌های آموزشی را برای تولید کارهای دستی فراهم کنیم، از طرفی تامین بازار فروش مشاغل خانگی هم باید مهیا شود که این مهم هم با کمک وزارت تعاون، اتاق‌های بازرگانی و کمیسیون‌های تخصصی آن فراهم می شود.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی البرز به کمیسیون گردشگری پیشنهاد داد که تفاهم نامه ای با شهرداری کرج منعقد شود و افزود: در قالب این تفاهم نامه شهرداری کرج متعهد می شود که روزهای جمعه هر هفته  فضایی در یکی از پارک‌های شهر را در اختیار فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری فعال در رسته مشاغل خانگی قرار دهد تا کارهای جدید و تولیدات خود را ارائه کنند.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به کسب و کارهای خانگی بیان کرد: می توانیم تولید ثروت را از درون خانه ها شروع کنیم، امید است که با چنین فرصت‌هایی بتوانیم صنعت گردشگری استان البرز را هم توسعه دهیم.

مالمیر با بیان اینکه کشوری مانند ترکیه از حوزه گردشگری سالانه ۳۰ میلیارد دلار درآمد دارد، عنوان کرد: متاسفانه درآمد ایران از حوزه گردشگری با وجود جاذبه‌های فراوان بسیار کمتر است، امید در سایه اقدامات آتی دولت جدید بتوانیم گام‌های موثری در راستای تولید اشتغال های جدید در حوزه صنایع دستی و به تبع آن توسعه گردشگری برداریم.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید