info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

برای تقویت گردشگری صنعتی در البرز به مشورت گیری از مدیران واحدهای تولیدی و آژانس های مسافرتی نیاز است

کد خبر: 27241
تاریخ انتشار: 9 مرداد 1401 - 22:17

دبیرکل اتاق بازرگانی البرز از تعیین یک الگوی مشخص به عنوان فرصتی برای تقویت گردشگری صنعتی و اشتراک گذاری دیدگاه ها و نقطه نظرات کارخانه داران و مدیران واحدهای تولیدی و آژانس های مسافرتی سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، سیدفراز جبلی در بیست و دومین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: البرز ظرفیت های بیشماری در حوزه گردشگری صنعتی دارد و با توجه به اقداماتی که قبل از شروع کرونا در سطح استان بدین منظور انجام شد، باید از این تجربیات استفاده کرد.

وی با اشاره به لزوم تعیین یک الگو و چارچوب به منظور تقویت گردشگری صنعتی در البرز گفت: در این رابطه باید با بهره گیری از ظرفیت کارخانه داران و مدیران واحدهای تولیدی، آژانس های مسافرتی و دیگر فعالان حوزه گردشگری و به اشتراک گذاری نقطه نظرات، مشکلات و دغدغه های آنها به الگوی مناسبی در زمینه جذب گردشگر در بخش گردشگری صنعتی استان دست یابیم.

دبیرکل اتاق بازرگانی البرز در ادامه از اعلام آمادگی این مجموعه برای برگزاری تورهای صنعتی ویژه مدیران استانی خبر داد.

بر گردشگری صنعتی به عنوان یکی از مراکز تجمعات کسب و کار تمرکز شده است

در بخش دیگری از این نشست ‌‌امیر تورج کلانتری با بیان اینکه شرکت شهرکهای صنعتی البرز در راستای یک برنامه تعریف شده به دنبال شناسایی تجمعات کسب و کار در استان است، افزود: یکی از این موارد موضوع گردشگری صنعتی در استان است، به دنبال شناسایی این مرکز تجمع اکنون بر تقویت و توسعه آن متمرکز شده‌ایم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی البرز افزود: در سال های گذشته به منظور تبادل تجربیات موفق فعالان حوزه صنعت، تورهای داخلی و خارجی بدین منظور برگزار شده است که برنامه‌ریزی برای چنین بازدیدهایی باید به عموم جامعه تعمیم داده شود.

وی تاکید کرد: به لحاظ همجواری البرز با تهران باید از این ظرفیت در جذب گردشگر صنعتی استفاده کنیم.

آشنایی با صنعت به کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری کمک می کند

محسن برجی معاون فرهنگی شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج عنوان کرد: آشنایی با صنعت به دلیل تشریح فعالیت های تولیدی برای اقشار مختلف جامعه ضمن تشویق آنها جهت ورود به شغل های جدید زمینه را برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری فراهم می کند.

وی در ادامه افزود: با برگزاری تورهای گردشگری صنعتی می‌توانیم داشته ها و توانمندی های تولیدی البرز را به خارج از کشور نیز منتقل کنیم.

رضا عباس زاده عضو کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز و رئیس خانه مطبوعات استان نیز گفت: یک ساز و کاز مشخص برای تقویت حوزه گردشگری البرز تعیین شود و تشکل های بخش خصوصی مانند اتاق بازرگانی موتور محرک آن باشند.

رئیس خانه مطبوعات استان البرز با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی در خصوص گردشگری صنعتی در البرز افزود: بدین منظور نیاز است که در قالب بسته های جامع واحدهای تولیدی و صنعتی البرز معرفی شود.

وی با بیان اینکه در گام نخست آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی ساختار برگزاری تورهای صنعتی در البرز را فراهم کنند، گفت: مطبوعات و سایر رسانه های مکتوب و بر خط استان البرز نیز برای اطلاع رسانی در این زمینه همپای آنها حرکت خواهند کرد.

پاسخ دهید