info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

استقبال از تشکیل انجمن صنایع غذایی استان البرز/ خدمات ویژه اتاق بازرگانی به فعالان اقتصادی تداوم می یابد

کد خبر: 21937
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1400 - 16:57
 

عضو اتاق بازرگانی و هیات موسس انجمن صنایع غذایی و تبدیلی البرز با بیان اینکه از تشکیل این انجمن در استان استقبال خوبی شده است، گفت: خدمات ویژه اتاق بازرگانی به فعالان اقتصادی عضو تداوم می یابد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، محمد بهرو در نخستین نشست هم اندیشی فعالان صنایع غذایی استان که به منظور ثبت و تاسیس انجمن صنایع غذایی و تبدیلی استان البرز در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، بیان کرد: بر اساس ماده ۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و ساماندهی تشکلهای اقتصادی پیگیر موضوع تاسیس تشکلها و انجمن های تخصصی در اتاق بازرگانی البرز هستیم.

وی با بیان اینکه البرز استانی قوی از حیث وجود صنایع غذایی است، گفت: در انجمن‌های تخصصی از جمله انجمن تازه تاسیس صنایع غذایی با خرد جمعی می توان تمامی مباحث و مطالبات از جمله موانع ایجاد شده به دلیل قوانین و مقررات وضع شده را پیگیری کرد.

عضو اتاق بازرگانی و هیات موسس انجمن صنایع غذایی و تبدیلی البرز افزود: اتاق بازرگانی البرز پارلمان بخش خصوصی در استان و مرکزی برای تجمع مجموعه های مختلف صنعتی، کشاورزی،معدنی، بازرگانی و شاخه های مختلف تولیدی استان است.

وی با اشاره به نقش مهمی که اتاق بازرگانی البرز در راستای حمایت از فعالیت های صادراتی و وارداتی مجموعه های مختلف تولیدی در استان دارد، گفت: فعالیت کمیسیون های تخصصی، دبیرخانه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی، مشاوران بیمه ای، مالیاتی و بانکی و یا مرکز داوری و کمیته حمایت قضایی و برگزاری جلسات B2B و میزبانی هیات‌های تجاری خارجی از جمله ظرفیت‌های اتاق بازرگانی البرز است‌ که‌ تمامی انجمن‌های زیرمجموعه اتاق می توانند از آن بهره مند شوند.

عضو اتاق بازرگانی و هیات موسس انجمن صنایع غذایی و تبدیلی البرز با اشاره به اهمیت تعیین هیات مدیره توانمند و برنامه ریزی برای تدوین استراتژی قدرتمند در این انجمن گفت: در این تشکل علاوه بر پیگیری مطالبات قانونی به نتایج مثبتی خواهیم رسید؛ چرا که با حضور افراد متخصص در انجمن تصمیمات سازنده به نفع صنایع غذایی استان اتخاذ می شود.

وی با این توضیح که نقش اتاق بازرگانی البرز لابی گری و مطالبه گری از بخش دولتی است، افزود: اتاق بازرگانی به دلیل تعاملی که با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی استان دارد، زمینه ساز تصمیمات موثر به نفع فعالان بخش خصوصی از جمله تولیدکنندگان و صنعتگران حوزه صنایع است.

بهرو بیان کرد: در این انجمن به دنبال ارائه راهکار برای رونق هرچه بیشتر و کسب امکانات بهتر به نفع بهبود روند کار و تولید صنایع غذایی استان هستیم.

وی ادامه داد: برای پیگیری مطالبات در حوزه صنایع غذایی باید تشکلی قوی و منسجم، همفکر و همسو در قالب فعالیت یک انجمن تخصصی داشته باشیم تا بتوانیم خواسته ها از بخش دولتی را در کوتاه ترین زمان ممکن و با حصول بهترین نتیجه کسب کنیم‌.

عضو هیات موسس انجمن صنایع غذایی و تبدیلی  استان البرز با تاکید بر نتایجی که این انجمن می تواند در سایه تعامل با کمیسیون های مرتبط در مجلس از جمله دو کمیسیون صنایع و کشاورزی داشته باشد، افزود: در سایه این تعاملات سازنده می توانیم در اصلاح قوانین به نفع بخش خصوصی اثرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه وجود برندها و کارخانه‌های با ظرفیت و پتانسیل ویژه در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی و صنایع غذایی در البرز تلاش برای معرفی این توانمندی ها در سطح ملی را بیشتر می کند، افزود: نخستین گام در این مورد با کسب کرسی ریاست کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی ایران به نتیجه رسید و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز برای ریاست این کمیسیون انتخاب شد.

به گفته بهرو با شروع فعالیت انجمن صنایع غذایی و تبدیلی البرز در اتاق بازرگانی استان هم اقدامات موثری برای مطرح کردن این انجمن در سطح ملی انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید