info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

کارگروه شناسایی و تجلیل از پیشکسوتان و سرآمدان کارآفرینی استان برگزار شد

کد خبر: 22762
تاریخ انتشار: 24 آبان 1400 - 17:58

عضو کمیته استراتژی و برنامه ریزی اتاق بازرگانی البرز گفت: نشست کارگروه شناسایی، معرفی و تجلیل از پیشکسوتان و سرآمدان حوزه های علمی و کارآفرینی استان البرز در سال جاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، داود داودی با اشاره به برگزاری نشست کارگروه شناسایی، معرفی و تجلیل از پیشکسوتان و سرآمدان حوزه های علمی و کارآفرینی البرز در سال جاری که در محل بنیاد نخبگان استان و با حضور روسا و مسئولان دانشگاهی، مسئولان صداوسیما و اتاق بازرگانی البرز و جمعی از سرآمدان علمی منتخب دوره های قبل برگزار شد.، بیان کرد: این نشست به منظور بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری و با دستور جلسه ارائه گزارش از  نحوه شناسایی، تکریم و تجلیل سرآمدان علمی استان در سال های گذشته و تصمیم گیری در خصوص چگونگی انجام این اقدامات در سال جاری برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه تاکید شد که مسئولیت کارگروه بر عهده بنیاد نخبگان استان است و دستور العمل و شیوه نامه مدنظر از تشکیل این کارگروه تکریم الگوسازی سرآمدان علمی بومی استان است.

عضو کمیته استراتژی و برنامه ریزی اتاق بازرگانی البرز افزود: انتخاب سرآمدان علمی بومی استان توسط بنیاد نخبگان استان و از میان اجزای شورای علمی بنیاد تعیین شده و قرار است که مستندی تحت عنوان سرآمدان البرز به منظور الگوسازی نسل جوان از زندگی نامه این افراد تهیه شود.

داودی عنوان کرد: در نشست مذکور با تاکید بر اهمیت پرورش نخبگان مهارتی و غفلتی که در این زمینه وجود داشته است، مقرر شد که با کمک دانشگاه فنی و حرفه ای استان برای تقویت این حوزه تلاش شود.

این مقام مسئول گفت: در جلسه کارگروهی مذکور با هدف باشکوه تر برگزار شدن این مراسم تاکید شد که دستگاه های اجرایی بیشتری برای حضور و مشارکت در برگزاری مراسم گرامیداشت سرآمدان و پیشکسوتان علمی بومی مشارکت کنند.

وی در ادامه افزود: لازم است در همه بخش ها مانند آموزشی، پژوهشی و فناوری  با دید جامع تری انتخاب افراد و چهره های مدنظر به عنوان سرآمدان علمی و کارآفرینی استان صورت گیرد، همانند انتخابی که توسط اتاق بازرگانی البرز در معرفی صنعتگران و کارافرینان برتر و با توجه به درنظر گرفتن علملکرد علمی و کاربردی افراد انجام شده است.

داودی بیان کرد: بر اساس آنچه که در نشست کارگروه مذکور گذشت، دستگاه های اجرایی، دانشگاهی و تحقیقاتی استان می توانند نخبگان و سرآمدان زیرمجموعه خود را برای تهیه گزارش خبری و مستند به صداوسیما معرفی می کنند، همچنین این موضوع عنوان شد که برای شناسایی و طبقه بندی کارآفرینان، مخترعان می توان از ظرفیت مراکز رشد دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بهره برداری کرد.

و ی اضافه کرد: در این نشست هم اندیشی ویژه برگزاری کارگروه شناسایی و تجلیل از پیکسوتان و سرآمدان علمی بومی استان البرز مقرر شد که با اهداف مشخصی در حوزه های شاخص اسامی نفرات منتخب و برتر اعلام شوند و بحث سرمایه گذاری و توسعه بازار هدف در این رابطه مدنظر باشد.

عضو کمیته استراتژی و برنامه ریزی اتاق بازرگانی البرز یادآور شد: به عنوان ملاک عمل در انتخاب سرآمدان علمی باید حوزه های فنی ، علمی- کاربردی و خلاقیت و نوآوری در آموزش مهارت ها مدنظر باشد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید