info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

تفاهم نامه همکاری میان اتاق بازرگانی البرز و اتاق مشترک ایران و سوئد امضاء شد

کد خبر: 19074
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1400 - 14:43

تفاهم نامه همکاری میان اتاق های بازرگانی البرز و اتاق مشترک ایران و سوئد بر اساس اهداف مهمی از جمله اعزام هیات های تجاری صادرات محور، حضور در نمایشگاه ها و  برپایی غرفه های مشترک نمایشگاهی به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، روز چهارشنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه سال جاری، تفاهم نامه همکاری میان اتاق بازرگانی البرز و اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئد در محل اتاق البرز امضاء شد.

در این نشست، پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی البرز اظهار داشت: در دولت کنونی اقدامات و برنامه های مختلف هدف گذاری و دنبال شده است که امیدواریم در ماه های آتی هم با تزریق نیرو و بهره مندی از ظرفیت های ویژه مدیران دولتی شاهد تلاش های مضاعف و اقدامات شایسته تر در این عرصه به ویژه در راستای حل مشکلات بخش خصوصی باشیم.

وی در ادامه افزود: برای کسب پیشرفت های اقتصادی، دولت بعدی نیاز است که با برنامه های کاربردی و عملیاتی تری از گذشته قدم بردارد و تشکل های اقتصادی هم باید در این مدت برنامه ریزی های لازم را داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز تاکید کرد: پیش بینی می شود که از نیمه دوم سال جاری مجدد تلاش ها برای گسترش روابط خارجی و حضور هیات های تجاری در کشور قوت  گیرد؛ زیرا باید فصل تازه ای از مراودات فرامرزی را پایه ریزی کنیم.

در بخشی دیگری از این نشست عبدالرضا رضایی هنجنی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئد هم با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی برای گسترش سطح تعاملات خارجی ایران با دیگر کشورها گفت:با توجه به شرایط تحریمی و از طرفی در نظر گرفتن مذاکراتی که در بحث روابط خارجی کشورمان در حال انجام است، ما به عنوان تشکل های بخش خصوصی باید از اکنون برای ماه های آتی برنامه ریزی کنیم. در ادامه این نشست تفاهم نامه همکاری اتاق های بازرگانی البرز و اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئد توسط طرفین به امضاء رسید. این تفاهم نامه مشتمل بر همکاری دو اتاق در زمینه های اعزام هیات های تجاری بر پایه اقدامات صادرات محور، حضور در نمایشگاه های بین المللی و یا برپایی غرفه های مشترک نمایشگاهی است. در بخش دیگری از این تفاهم نامه هم به موضوع همکاری  مشترک دو اتاق در زمینه برگزاری دوره های متنوع آموزشی و ترویجی برای فعالان اقتصادی، تجار و اعضاء اشاره شده است.
مطالب مرتبط

پاسخ دهید