info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

قزوین از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی پیام برای صادرات استفاده کند/ قانون اتاق بازرگانی نیاز به اصلاح دارد

کد خبر: 18019
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1399 - 10:34

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه استان قزوین از ظرفیت فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام برای حمل و نقل و صادارت کالا استفاده کند، گفت: قانون اتاق بازرگانی نیاز به اصلاح دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی شامگاه دوشنبه یازدهم اسفند در جلسه مشترک هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز و قزوین اظهار داشت : البرز و قزوین دو استان همجوار هم هستند و دغدغه و وجه اشتراک بسیاری باهم دارند.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی تربیون بخش خصوصی است، گفت: در این راستا می طلبد که در آستانه سال جدید در جهت گسترش روابط اقتصادی، برنامه‌های مشترکی را اتاق های بازرگانی البرز و قزوین پیش بینی و دنبال کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات مشترک همچون شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، نشست هیات نمایندگان و جلسات کمیسیون‌های تخصصی تصریح کرد: اتاق‌های بازرگانی می توانند در جلسات مشترک بر اساس خروجی دستور این جلسات، مسائلی را برای شرح در جلسات اتاق ایران مطرح کنند تا شاهد اتفاقات خوب برای دو استان البرز و قزوین باشیم.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی پیام یک ظرفیت خوب در البرز است، گفت: اتاق‌های بازرگانی البرز وقزوین می توانند اقدامات مشترکی در حوزه فعالیت‌ها در این منطقه داشته باشند؛ زیرا شرکت‌های سرمایه گذاری خوبی در منطقه ویژه اقتصادی پیام مستقر شده و فعالیت دارند.

رضایی با بیان اینکه سال آتی انتخابات در راه است و امید است به سمت از بین رفتن تحریم‌ها حرکت کنیم، توضیح داد: منطقه ویژه اقتصادی میان در حوزه لجستیک، صادرات محصولات کشاورزی، صنایع هایتک، لوازم خانگی ظرفیت بالایی دارد.

وی با اشاره به اقداماتی که در ماه‌های اخیر در اتاق بازرگانی البرز انجام شده است به راه اندازی اورژانس کسب و کار اشاره کرد و گفت: با رفع نقاط ضعف اورژانس به دنبال اصلاح ساختار آن در سال آتی هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: در سایه فعالیت اورژانس تجربیات خوبی حاصل شد و در سال 1400 راهگشای مواردی است که به دنبال حل آن بوده ایم.

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی با توجه به منشور خود یک پل ارتباطی با فعالان اقتصادی است، در این راستا به دنبال اقدامات موثر در راستای مطالبه گری تولیدکنندگان و صنعتگران و تسهیل گریی برای آنها هستیم.

رضایی با بیان اینکه اکنون فعالیت‌های اتاق بازرگانی البرز در راستای طرح اقدامات و فعالیت‌های اتاق در سطح فضای مجازی متمرکز شده است، افزود: در این زمینه استودیوی رادیویی و تلویزیونی فاتح در اتاق بازرگانی البرز افتتاح شد، در این راستا برای بحث برنامه‌های تلویزیونی تفاهم نامه ای با صداو سیما برای ضبط برنامه‌های اقتصادی در این استودیو داشته ایم، در زمینه تولیدات رادویی هم به دنبال استفاده از ظرفیت پادکست هستیم.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی البرز از این استودیوی رادیویی و تلویزیونی برای اشتراک گذاشتن مباحث اقتصادی و دستیابی به خروجی موثردر مسائل اقتصادی استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای سال 1400 برنامه ریزی 12 ماه سال را آماده کرده ایم ، عنوان کرد: به یقین از تمامی ظرفیت هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق البرز برای تحقق این اهداف و برنامه‌ها استفاده خواهیم کرد.

رضایی در بخش دیگری با تشکر از بنامولایی رئیس پیشین اتاق بازرگانی البرز که در سال‌های قبل سبب اتفاقات مثبت و ارزنده در این مجموعه شده است، گفت: با توجه به مباحثی از جمله گام دوم انقلاب و اهمیت توجه به مسئله جوان گرایی هیات رئیسه جدید اتاق البرز شکل گرفت تا کارهایی مانند امور استراتژیک به شور گذاشته شود و کارهای کارشناسی شده را پیش ببریم.

وی در بخش پایانی با اشاره به تغییراتی که در قانون اتاق ایران درحال انجام است ، تصریح کرد: بخشی از مفاد این قانون نیاز به اصلاح و به روز شدن دارد، باید مشکلات موجود در این مورد طی جلسات هیات نمایندگان اتاق ایران حل و فصل شود، امید است خروجی جلسات اتاق ایران با توجه به حضور افراد با تجربه منتج به نتایج بسیار مثبت شود.

 
مطالب مرتبط

پاسخ دهید