info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

تعجب شرکت‌های خارجی از دستاوردهای تولیدکنندگان ایرانی در بحث ساخت تجهیزات فرودگاهی

کد خبر: 19345
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1400 - 16:45

عضو کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرز از موفقیت یک شرکت البرزی در تولید و ساخت تجهیزات جدید فرودگاهی در کشور خبر داد و گفت: شرکت‌های خارجی از دستاوردهای تکنولوژی شرکت ایرانی  در این زمینه متعجب شدند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، امیررضا برکتین با تاکید بر اهمیت بومی سازی دانش تولید برخی تجهیزات فرودگاهی در کشور اظهار داشت : بدین منظور با استفاده از تجارب گذشته و از طرفی تبادل دانش با دیگر کشورها در قالب فعالیت های دانش بنیان ،فرآیندهای تحقیق و توسعه برای دستیابی به تجهیزات جدید فرودگاهی مشتمل بر روشنایی باند فرودگاه ، علائم سطوح پروازی و پل تلسکوپی انتقال مسافر به هواپیما "پی- بی- بی" را بر مبنای یک نظام مدیریت صحیح، سیستم تضمین کیفیت و نظام نامه کنترل کیفیت اجرایی کرده ایم.

عضو کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اهمیت توجه به رعایت استانداردهای تولید تجهیزات فرودگاهی در داخل ایران که در گذشته مورد توجه نبوده است، عنوان کرد: خوشبختانه با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاههای کشور، استانداردهای مورد نیاز بررسی و تحقیقاتی شده است و مسیر انبوه سازی و دریافت گواهینامه‌های لازم را طی می کند، اکنون به مرحله ای رسیده ایم که کشورهای دارای این تکنولوژی هم از این توانمندی‌ها متعجب شدند.

وی تاکید کرد: بر اساس توان داخلی قابلیت دستیابی به محصولات اولیه مورد نیاز تجهیزات فرودگاهی را به دست آورده و سپس از نظر کیفی، کمی و مطابقت با استانداردهای بین المللی بحث تجاری سازی تولیدات خود را دنبال کرده ایم که در مرحله نخست مورد بازدید گروه‌های متخصص معاونت علمی فناوری نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت تولید ملزومات برق ایران گفت: در رابطه با بحث تجاری سازی محصولات روشنایی باند فرودگاه ، علائم سطوح پروازی و پل تلسکوپی انتقال مسافر به هواپیما "پی- بی- بی" و دستیابی به قیمت مناسب برای این محصولات تولیدی توان خود را بر اساس نیاز بازار کل دنیا منطق کرده ایم که در نهایت منجر به افزایش ظرفیت تولید این محصول تا 10 برابر نیاز داخلی شد.

برکتین در ادامه افزود: خط تولید داخلی محصولات روشنایی باند فرودگاه، علائم سطوح پروازی و پل تلسکوپی انتقال مسافر به هواپیما را به خط تولید بین المللی مبدل کرده ایم تا بتوانیم تولید این محصول را از نظر قیمت و کیفیت با نمونه های خارجی رقابت پذیر کنیم.

وی اشاره کرد: متاسفانه تا مادامی که واحدهای تولیدی ایرانی دانش فنی از محصول تولیدی خود را ارائه ندهند، شرکت‌های دولتی و خصوصی داخلی نسبت به خرید تولیدات اقدام نمی کنند، از طرفی شرکت‌های خارجی متقاضی هم منتظر می مانند تا نمونه تولیدات ایرانی ابتدا به شرکت‌های داخلی فروخته شود تا خریدار این نوع اجناس شوند و این موضوع معظل بسیار بزرگی است.

عضو کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرز توضیح داد: در نهایت بدون حمایت مالی از سوی منابع دولتی بانکی و تنها با تیکه بر منابع داخلی شرکت اولین پروژه تولید انبوه محصولات روشنایی باند فرودگاه، علائم سطوح پروازی و پل تلسکوپی انتقال مسافر به هواپیما را به انجام رساندیم.

وی با با بیان اینکه دولت در سال "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی‌ها" باید فضای مناسب تری را برای تولید انبوه محصولات دانش بنیان فراهم کند، افزود: باید مجموعه‌های ایرانی دارای این ظرفیت ها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق های بازرگانی شناسایی شوند؛ چرا که این روش‌ها موجب موفقیت خیلی از کشورهای دنیا شده است.

 
مطالب مرتبط

پاسخ دهید