info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز: سرمایه گذاری خرد در صنعت گردشگری منجر به کسب سود می‌شود

کد خبر: 23194
تاریخ انتشار: 15 آذر 1400 - 19:12

نائب رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه سرمایه گذاری کلان در صنعت گردشگری با توجه به شرایط موجود میسر نیست، گفت: سرمایه گذاری خرد در صنعت گردشگری منجر به  کسب سود می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، یداله مالمیر در شانزدهمین جلسه کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر بازرگانی البرز که با حضور معاونت هماهنگی اموراقتصادی استان، اعضای هیات رئیسه اتاق و مدیران کل ادارات تعاون و میراث فرهنگی استان برگزار شد، اظهار داشت: بخش خصوصی استان البرز به عنوان یک بازوی مشورتی اثرگذار در عرصه اقتصاد کشور باید اقدامات موثری در راستای ارائه استراتژی و برنامه‌های مدون برای توسعه گردشگری و صنایع دستی استان پیشنهاد دهد.

وی با بیان اینکه در زمینه فعالیت‌های موثر در دو حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان به همکاری نهادهایی از جمله شهرداری ها برای واگذاری فضاهای عمومی نیاز است، افزود: برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی البرز و قزوین در پارک ملی ایران کوچک کرج بر این اساس پیش رفتیم و نتایج خوبی از جمله رضایت مندی مردم و بازدیدکنندگان از نمایشگاه حاصل شد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز بیان کرد: اگر بخش خصوصی از متولیان نهادهای دولتی در زمینه تقویت زیرساخت های صنایع دستی و گردشگری مطالبه گری کند، به یقین در این مورد سرمایه گذاری های مهمی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مشتمل بر دو بخش کلان و خرد است، گفت: در شرایط کنونی کشورمان سرمایه گذاری کلان در حوزه گردشگری به راحتی امکان پذیر نیست؛ در نتیجه باید بر سرمایه گذاری خرد متمرکز شویم که برگزاری نمایشگاه های گردشگری در سطح فضاهای عمومی و شهری از جمله این اقدامات است.

مالمیر با اشاره به اینکه امکانات موجود در البرز برای توسعه گردشگری استان بی نظیر است، افزود: این ظرفیت‌ها در کمتر نقطه ای از ایران یافت می‌شود اما باید از تمامی امکانات برای تقویت و معرفی پتانسیل‌های موجود در این بخش استفاده کنیم.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید