info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

رئیس اتاق بازرگانی البرز مطرح کرد: اهمیت راه اندازی کارگوسنتر فرودگاه پیام برای صادرات به روسیه

کد خبر: 25769
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1401 - 17:04

رئیس اتاق بازرگانی البرز در نشست یا هیات تجاری جمهوری کارلیا روسیه گفت:خوشبختانه زیرساخت های خوبی در فرودگاه بین المللی پیام استان البرز در بحث کارگو سنتر در حال انجام است که راه اندازی آن تاثیر بالایی در صادرات تولیدات البرز به دیگر کشورها از جمله روسیه دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی روز سه شنبه دهم خردادماه در جریان نشستی با حضور معاون اقتصادی نخست وزیر جمهوری کارلیا روسیه و هیات تجاری از این کشور ظهار کرد: البرز دارای بیش از ۴ هزار واحد صنعتی است که عمده فعالیت تولیدی این کارخانه ها در زمینه هایی همچون صنایع دارویی، غذایی، قطعات خودرو و یا کشاورزی است‌.

وی با بیان اینکه البرز بالغ بر ۱۲ شهرک صنعتی فعال دارد، گفت: یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی خاورمیانه در شهر اشتهارد البرز واقع است و یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم این استان فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام است که نقش مهمی در فعالیت های صنعتی و تولیدی البرز دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: خوشبختانه زیرساخت های خوبی در فرودگاه بین المللی پیام در بحث کارگو سنتر در حال انجام است که راه اندازی آن تاثیر بالایی در صادرات تولیدات البرز به دیگر کشورها از جمله روسیه دارد.

برگزاری نشست های B2B حضوری زمینه ساز تعامل شرکای تجاری ایران و روسیه با یگدیگر است وی با این توضیح که استان البرز قطب تولید ماکارونی و دارو کشور است، افزود: بیش از ۸۰ درصد ظرفیت های دارویی ایران در البرز فعال است و صادرات خوبی از کارخانه های این استان به کشورهای همسایه و اتحادیه اروپا انجام می شود.

رضایی در ادامه از فراهم بودن بستر لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه میان شرکت های ایرانی و روسی در زمینه صنایع غذایی و دارویی سخن گفت و افزود: حدود ۴۰ سال است که تحریم های ظالمانه علیه ایران وجود دارد و چند ماهی می شود که این تحریم ها در برابر روسیه نیز اعمال شده است، اما همین شرایط موجب شده که فعالان اقتصادی ایران و روسیه به دنبال ایجاد بسترهای جدید برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری خود باشند‌.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی البرز برگزاری چنین نشست های B2B با حضور فعالان اقتصادی میان دو کشور ایران و روسیه تعامل شرکای تجاری با یکدیگر را تسهیل می کند.

وی با بیان اینکه زمینه تولیدات محصولات مکمل برخی کالاهای تولید روسیه در ایران وجود دارد، گفت: این مسئله می تواند به ایجاد تراز تجاری قابل قبول میان دو کشور کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز افزود: با توجه به تحریم ها  علیه روسیه،در شرایط کنونی تولیدات استان البرز می تواند بخشی از مواد مصرفی این کشور از جمله مایجتاج جمهوری کارلیا را فراهم کند و بخشی از این توانمندی ها در فضای نمایشگاهی اتاق برای معرفی به هیات های تجاری های خارجی نمایش داده شده است.

وی با تاکید بر لزوم گسترش روابط تجاری میان فعالان اقتصادی ایران و روسیه بعد از سفر هیات تجاری اعزامی از جمهوری کارلیا گفت: در آینده نیز برای برگزاری وبینارها و نشست های آنلاین میان طرفین برنامه ریزی خواهیم کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید