info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

معاون اقتصادی استاندار البرز: برخی از اماکن ساخته شده در البرز توجیه اقتصادی ندارد/ برنامه‌های اجرای طرح گردشگری شهری تدوین شود

کد خبر: 23202
تاریخ انتشار: 15 آذر 1400 - 19:30

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با بیان اینکه در این استان امکانات زیادی داریم که به درستی از ظرفیت‌های آن استفاده نمی‌شود، گفت: برخی از اماکن ساخته شده در البرز توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، جهانگیر شاهمرادی در شانزدهمین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق با طرح این پیشنهاد که اکوسیستمی از سوی فعالان بخش خصوصی در راستای تقویت زیرساخت‌های گردشگری، صنایع دستی و توسعه مشاغل خانگی البرز تعریف شود، اظهار داشت : در این زمینه با تعریف یک مدل ساختاری ضمن ارائه مطالب توجیهی طرح باید انتظارات از دستگاه‌های دولتی مطالبه و نقش مدیران این مجموعه‌ها نیز در پیاده سازی این اکوسیستم مشخص شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع ساماندهی مشاغل خانگی در البرز و برقراری تعامل میان تولیدات این عرصه و صادرات استان افزود: هر گونه برنامه ای که مسیر تحول در زمینه مشاغل خانگی را به ما ارئه دهد، بررسی کرده و در صورت تایید مصوب خواهیم کرد، پیشنهاد می شود که در این راستا مدل و طرحی با مدیریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهیه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: در البرز امکانات زیادی داریم که تنها درصد کمی از آن مورد استفاده قرار گرفته است، از جمله این موارد و ظرفیت‌های استفاده نشده دهکده ورزشی چهارباغ است که از سالن همایش و سیمنار گرفته تا زمین چمن طبیعی و تنیس ،استخر و سالن‌های ورزشی سرپوشیده دارای امکانات بیشماری است.

وی تاکید کرد: فعالان بخش خصوصی باید تعامل بیشتری با دستگاه‌های دولتی استان داشته باشند تا از ساختمان هایی که در اختیار این مجموعه‌های خدمت رسان است به منظور تبدیل آن به مراکز کار و فعالیت در دو حوزه صنایع دستی و گردشگری استفاده کنند.

شاهمرادی با اشاره به اهمیت خلق سرمایه از میان ظرفیت‌های موجود در استان برای توسعه گردشگری و صنایع دستی افزود: در البرز حداقل 20 مکان ساخته شده داریم که هیچ توجیه اقتصادی مناسبی نمی توان برای بهره برداری از فضای این اماکن تعریف کرد و به همین دلیل بدون استفاده مانده است و یکی از این اماکن عمارت کلاه فرنگی کرج است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی در البرز به عنوان مکانی برای عرضه و فروش تولیدات هنرمندان البرزی گفت: به دنبال این هستیم که طرح ایجاد این نمایشگاه در قالب مصوبه ای مهم در یکی از جلسات اثرگذار استانی و در حضور استاندار البرز مصوب شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز پیشنهاد اجرای طرح‌هایی مانند گردشگری شهری در سطح شهرهای استان را موثر برشمرد و گفت: البته اگر قرار به اجرای طرح گردشگری شهری باشد، نخست باید اطلاعات لازم در این زمینه از نهادهای اثرگذار و مهم در حوزه مدیریت شهری استان از جمله شهرداری‌ها اتخاذ شود.

وی در ادامه برگزاری نشست‌های تخصصی توسط اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای بررسی مشکلات دو حوزه صنایع دستی و گردشگری را ضروری دانست و افزود: برگزاری این نشست‌ها و نتایج حاصل از آن در گره گشایی از مشکلات فعالان گردشگری و صنایع دستی بسیار موثر خواهد بود.

شاهمرادی بیان کرد: باید صنایع دستی شاخص استان البرز را در قالب یک یا چند پک مناسب آماده کنیم تا مسافران خارجی و گردشگران داخلی به عنوان ره آورد سفر به همراه خود ببرند.

وی در ادامه خواستار این شد که نمایشگاه های موقت عرضه تولیدات صنایع دستی، ارائه سوغات و غذاهای محلی اقوام مختلف ایرانی در طول سال به صورت دوره ای و در فواصل معین در استان البرز برگزار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز عنوان کرد: در زمینه گردشگری و صنایع دستی باید مشخص شود که در سال های آینده چه فعالیت‌هایی رونق می گیرد و کدام مشاغل حذف می شود، در این بخش‌ها اگر در قالب ارائه طرح، برنامه های اصولی پیشنهاد شود ما نیز در زمینه های مختلف از جمله اعطای تسهیلات به متقاضیان مشکلی نخواهیم داشت.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید