info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز: مشکل آب گلخانه داران البرز حل شد/ لزوم توجه به تعاونی‌های تولیدی

کد خبر: 23566
تاریخ انتشار: 13 دی 1400 - 10:57

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه ضعف زیر ساختی در توزیع نهاده های دام و طیور در کشور وجود دارد، گفت: مشکل آب گلخانه داران البرز حل شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، محمد بهرو در دوازدهمین نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز که با حضور اعضای جدید این کمیسیون همراه بود، گفت: در قالب اقدامات و پیگیری این کمیسیون در ماه های گذشته مشکل بحث آب گلخانه داران استان البرز پیگیری و حل و فصل شد.

وی بیان کرد: مشکلات مرغداران گوشتی و تخم گذار استان البرز نیز از سوی کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز طی نشستی در ساختمان مجلس با حضور رئیس وقت کمیسیون کشاورزی مجلس و مدیران دستگاه های دولتی از جمله مدیرعامل پشتیبانی امور دام مطرح و بررسی شد و این مسائل به صورت اورژانسی رسیدگی شد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع تبدیلی و محیط زیست اتاق بازرگانی البرز افزود: متاسفانه هنوز مشکلات زیرساختی زیادی در تهیه و توزیع نهاده های دامی و طیور در کشور وجود دارد.

وی در ادامه دلیل حل نشدن مشکلات زیرساختی در حوزه نهاده های طیور را تعدد واحدهای خرد در این‌ صنعت و نبود انسجام تولید در میان اتحادیه ها و تشکل های فعال آن برشمرد.

بهرو گفت: با توجه به نگاه ویژه ای که امروز دولت به تشکل ها، تعاونی ها و واحدهای بزرگ اقتصادی دارد، حمایت های خاصی برای فعالان این عرصه که برنامه مدون در تولید، فروش و یا تامین اولیه دارند را مدنظر قرار می دهد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع تبدیلی و محیط زیست اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه تنها را نجات اقتصاد کشورمان تجمیع واحدهای خرد و بکارگیری سیاست های تولیدی یکسان در این مجموعه است، افزود: باید سیاست های واحد تولیدی در مجموعه های SME "واحدهای خرد" برای بالا بردن ضریب تبدیل مواد غذایی و کاهش ضایعات این محصولات به کار برده شود.

وی عنوان کرد: در بخش محصولات زراعی نیز با برنامه ریزی دقیق و به کارگیری روش‌های علمی نوین در کشت محصولات کشاورزی شاهد کاهش مصرف آب، کود و سموم و درنهایت افزایش بهره وری و بالا رفتن قدرت رقابت در بازارهای داخلی و بین المللی خواهیم بود، خوشبختانه دولت نیز در همین راستا برنامه های حمایتی خوبی در زمینه کشت قراردادی برای فعالان این عرصه دارد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید