info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

رئیس اتاق بازرگانی البرز در بازدید از گروه صنعتی مپنا:ایده‌های نو و خلاقانه در البرز مورد حمایت قرار می گیرند

کد خبر: 22609
تاریخ انتشار: 16 آبان 1400 - 11:15

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز در بازدید از شرکت های زیرمجموعه گروه صنعتی مپنا با بیان اینکه این استان از ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه فناوری و استارتاپ‌ها برخوردار است، گفت: ایده‌های نو و خلاقانه در البرز مورد حمایت قرار می گیرند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی در بازدید هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز از گروه صنعتی مپنا اظهار داشت: محصولات تولیدی گروه صنعتی مپنا در سطح کلان کشور در حال فروش و استفاده است.

وی با اشاره به خروجی‌های مثبت حاصل از فعالیت این مجموعه صنعتی در کشور گفت:کارهایی که در گروه مپنا در حال انجام است، سبب جلوگیری از خروج ارز از ایران و به تبع آن ارز آوری برای کشورمان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار نیرو به طور مستقیم با گروه مپنا کار می کنند، بیان کرد: بسیاری از این نیروها از افراد نخبه و دارای تحصیلات عالیه هستند که در کشورمان تحصیل کرده یا بعد از گذراندن تحصیلات در خارج مجدد به ایران بازگشته اند.

وی در بخش دیگری در توضیح فعالیت‌های اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: به دنبال استان شدن البرز در سال ۸۹ راه اندازی اتاق بازرگانی این استان در دستور کار قرار داده شد و اکنون دوره سوم فعالیت اتاق را می گذرانیم و ۱۵ عضو از گروه‌های مختلف از جمله کشاورزی، بازرگانی،صنعت،هیات نمایندگان اتاق را تشکیل می‌دهند.

رضایی با اشاره به بخشی از وظائف اتاق بازرگانی البرز در بحث اعزام هیات‌های تجاری گفت: در دو سال گذشته با توجه به شیوع کرونا و اهمیت رعایت شیوه نامه‌های این بیماری در مورد اعزام و پذیرش هیات های تجاری نه تنها در البرز بلکه در کشور با محدودیت‌ها و مشکلاتی مواجه بوده ایم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با تاکید بر اینکه ره آورد حضور هیات‌های تجاری به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان از جمله تکنولوژی‌های جدید است،گفت: امید است با گذشت زمان و بهتر شدن شرایط جامعه در بحث مواجه با بیماری کرونا در کنار برگزاری جلسات متعدد بتوانیم قراردادهای تجاری خوبی را به امضاء برسانیم.

وی با اشاره به اهمیت توسعه روابط میان اتاق بازرگانی و گروه صنعتی مپنا به منظور گسترش سطح همکاری ها در حوزه بازرگانی،تولید و تجارت عنوان کرد: البرز قطب صنعتی است و بیش از ۴ هزار واحد صنعتی در این استان فعالیت دارند.

رضایی با این توضیح که البرز قطب تولید دارو است، گفت: راه اندازی میز سبزی و صیفی و ماکارونی از دیگر ظرفیت‌های البرز است، شرکت های مهمی نیز در زمینه تولید قطعات خودرو در این استان فعال است. حدود ۱۶۰ برند ملی در البرز که سهم مهمی در تولید ناخالص داخلی کشور دارند از دیگر پتانسیل‌های استان است.

وی با اشاره به استراتژی که اتاق بازرگانی البرز در بحث حمایت از کسب و کارهای نوپا دارد، بیان کرد: در این زمینه اتاق بازرگانی می تواند تعامل و همکاری خوبی با گروه مپنا داشته باشد که البته بدین منظور نیاز به برگزاری جلساتی با حضور تیم‌های تخصصی از اتاق است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه در البرز نیروهای جوان زیادی داریم که خیلی از آنها به دلیل نبود موقعیت کاری مناسب در استان جذب استان های دیگر شده اند، گفت: البته اتاق بازرگانی البرز با اقداماتی از جمله راه اندازی انجمن شرکت‌های دانش بنیان به دنبال حمایت از این نیروها است.

وی بیان کرد: در قالب فعالیت انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان البرز و حمایت از استارت آپ ها به دنبال تشکیل اتاق فکری در اتاق بازرگانی برای حمایت از کسب و کارهای نوپا هستیم.

رضایی در ادامه بیان کرد: برخی از گروه‌های مهم صنعتی در البرز کارت‌های بازرگانی خود را از پایتخت دریافت کرده اند که در چند وقت اخیر به دنبال راهکارهایی برای انتقال این کارت‌ها به البرز بوده ایم و در سطح جلسات ملی نیز این موضوع طرح شده است. امیدواریم تا سال آینده تمامی شرکت‌های فعال در استان کارت‌های بازرگانی خود را به استان انتقال دهند.

در این بازدید که اعضای هیات رئیسه، دبیرکل و عضو کمیته استراتژیک و برنامه ریزی اتاق بازرگانی البرز حضور داشتند، از شرکت های مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا(پارس)،شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا(توگا) و شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا(مکو) بازدید شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید