info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

حاضری:نمایشگاه مشترک توانمندی های گردشگری البرز و قزوین برگزار خواهد شد

کد خبر: 22454
تاریخ انتشار: 8 آبان 1400 - 17:15

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با اشاره به استقبال خوب مردم از برگزاری نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی و سوغات محلی در کرج گفت: قرار است نمایشگاه مشترک توانمندی های گردشگری با همکاری استان های البرز و قزوین برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، شادی حاضری در مراسم اختتامیه نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی و سوغات محلی در پارک ملی ایران کوچک کرج گفت: در خرداد ماه 1400 تفاهم نامه ای میان کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز، کمیسیون بازرگانی و انجمن صنایع دستی قزوین به امضاء رسید تا در راستای حمایت از صنایع دستی و گردشگری اقدامات مشترک موثری اجرایی شود.

وی ادامه داد: هدف مهم از امضای این تقاهم نامه تبادل فرهنگی میان دو استان البرز و قزوین است تا در قالب دیدارها و جلسات مشترک بتوانیم هنرمندان و شاغلین حوزه صنایع دستی دو استان را بیشتر به یکدیگر معرفی کنیم، نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی و سوغات استان های البرز و قزوین نیز بدین منظور برگزار شد که  خوشبختانه با استقبال خوب هنرمندان دو استان مواجه شد.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در ادامه با مهم برشمردن برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی به عنوان محلی برای معرفی و عرضه تولیدات هنرمندان این بخش گفت: اتاق بازرگانی البرز آماده تعامل با دیگر استان ها در راستای برگزاری نمایشگاه های مشترک صنایع دستی و گردشگری است.

وی با بیان اینکه تحت تاثیر شیوع کرونا حدود دوسال است که عرضه محصولات صنایع دستی در قالب برگزاری نمایشگاه های دائمی، دوره ای و حتی محله ای کمرنگ شده است، افزود: این مسئله موجب شد که نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی و سوغات محلی البرز و قزوین پایه ریزی شده و برگزار شود.

حاضری بیان کرد: برای اجرای دیگر اقدامات مشترک میان استان های البرز و قزوین به دنبال برگزاری نمایشگاه توانمندی های گردشگری با حضور فعالان این عرصه از جمله گردانندگان دفاتر خدمات گردشگری، هتل ها، مراکز اقامتی و واحدهای پذیرایی هستیم.

وی تاکید کرد: در قالب برگزاری این نمایشگاه، تورهای مشترک گردشگری برای معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی دو استان البرز و قزوین خواهیم داشت.

در پایان مراسم اختتامیه نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی و سوغات استان های البرز و قزوین بیش از 70 هنرمند شرکت کننده در نمایشگاه با اهدای لوح سپاس تقدیر شدند.

 
مطالب مرتبط

پاسخ دهید