info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

گزارش تصویری: بازدید از هتل کوروش شهرستان طالقان و حضور در بنیاد نیکوکاری مریم میرزاخانی

کد خبر: 25539
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1401 - 12:55

در سفر دبیرکل و رئیس کمیسیون گردشگری اتاق البرز و جمعی از اعضای این کمیسیون با همراهی مدیرکل میراث فرهنگی استان و معاونت سرمایه گذاری این مجموعه بازدید مشترکی از هتل کوروش شهرستان طالقان انجام شد.

هتل 3 ستاره کوروش که در سال 1395 و در 6 طبقه احداث شده است، دارای 40 اتاق و سوئیت است و ظرفیت اسکان 150 مسافر را دارد. این هتل متاسفانه به دلیل مسائل بانکی حدود دو سال است که تعطیل شده و علیرغم حجم بالای سرمایه گذاری انجام شده در آن بدون استفاده مانده است.

بخش دیگری از این بازدید به حضور در بنیاد نیکوکاری مریم میرزاخانی و مشاهده مجموعه ای از وسائل به یادگار مانده از وی مانند کتب درسی، مدارک تحصیلی، لوح های سپاس، رایانه شخصی و ... اختصاص یافت. بنیاد نیکوکاری مریم میرزاخانی با هدف حمایت مالی از نخبگان از طریق اعطای بورس تحصیلی، تامین محتوای کمک آموزشی برای نخبگان و همچنین فراهم کردن تسهیلات برای حضور نخبگان در همایش های بین المللی داخل و خارج کشور برگزار شد.

طبق موافقت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز مقرر شد که در قالب راه اندازی موزه ای به نام مریم میرزا خانی، تمامی متعلقات به یادگار مانده از این بانوی ایرانی تاریخ ریاضیات جهان برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شود.

   
مطالب مرتبط

پاسخ دهید