info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز: البرز در ارزش افزوده در کشور جایگاه دهم را دارد

کد خبر: 26385
تاریخ انتشار: 2 تیر 1401 - 14:12

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز با اشاره به سهم ۳.۵درصدی این استان در تولید ناخالص داخلی کشور گفت: از حیث ارزش افزوده نیز البرز جایگاه دهم کشوری را دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، عبدالرضا کریم‌پور در پنجمین رویداد کافه کارآفرینی استان که به میزبانی اتاق بازرگانی و با حضور جمعی از مدیران استانی و کارآفرینان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز به نمایندگی از کار آفرینان زبان کارشناسی آنها در مراجع تصمیم گیری و تصمیم سازی است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ برای کشور به طور میانگین رشد ۸درصدی تعریف شده است، گفت: سهم استان البرز برای تحقق این مهم حدود ۷.۴ درصدی است که حدود ۳.۵ درصد آن باید از طریق بهره وری و با تکیه بر ظرفیت‌هایی مانند کارآفرینی تامین شود؛ چون موفقیت این حوزه عاملی موثر بر رشد و شکوفایی استان البرز است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز گفت: البرز از نظر مساحت حدود سه دهم سطح کشور را به خود اختصاص داده است، اما رتبه دهم کشور از حیث ارزش افزوده از آن این استان است.

وی افزود: سهم البرز از لحاظ تولید محصول ناخالص داخلی بر اساس آمار قیمت های سال ۹۸ رتبه دهم کشور است و بدون احتساب منافع نفتی سهم ۳.۵ درصدی در تولید کشور در این بخش از آن البرز است.

کریم پور با بیان اینکه کارآفرین گاهی ریسک را می پذیرد و در برخی مواقع از آن می گریزد، گفت: صندوق هایی به نام صندوق های خطرپذیر که امروز در تهران شکل گرفته است، باید در البرز نیز با همکاری اتاق بازرگانی و حمایت دستگاه‌های اجرایی مانند اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چنین صندوق هایی با حمایت دستگاه های دولتی شکل گیرد.

وی ادامه داد: تعدادی از شرکت ها نیز این آمادگی را دارند که در شعب استانی صندوق های خطرپذیر نیز ورود کنند، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون یکی از این موارد است که می تواند در این حوزه به فعالیت های دانش بنیانی و حتی فردی هم کمک کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز افزود: سهم استان البرز از محل تسهیلات تبصره ۱۸ در بودجه کشور بسیار قابل توجه است اما این اعتبارات به درستی در استان جذب نمی شود و نشان می دهد که شرکت های زیادی متقاضی دریافت آن نیستند. شرایط خوبی برای تامین ضمانت نامه دریافت این تسهیلات در حوزه جوانان ،زنان سرپرست خانوار و یا شرکت های دانش بنیان وجود دارد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید