info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

حل مشکل 150 واحد تولیدی در البرز با ورود دستگاه قضایی/ از بیکاری 3 هزار کارگر جلوگیری شد

کد خبر: 19450
تاریخ انتشار: 6 خرداد 1400 - 15:20

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه مشکلات حداقل 300 واحد تولیدی استان البرز در سال گذشته بررسی شد، گفت: مشکل 150 واحد تولیدی در البرز با ورود دستگاه قضایی استان البرز حل شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، حسین فاضلی هریکندی در جریان بازدید از پالایشگاه غلات زر و شرکت های زر فروکتوز و زرکام این مجموعه که با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور همراه بود، اظهار داشت: در کنار حمایت از بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط باید توجه ای ویژه به بنگاه‌های بزرگ اقتصادی به ویژه تولیدکنندگان در سطح ملی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ابرپروژه‌ها پیشران اقتصادی در کشور هستند، افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در این بخش سبب می شود که ده‌ها و حتی صدها بنگاه کوچک و متوسط اقتصادی هم فعال و ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اشتغال بالایی که با فعالیت ابرپروژه‌ها ایجاد می‌شود، بیان کرد: با ایجاد اشتغال در چنین پروژه‌هایی در مجموعه های پایین دستی آنها هم فرصت‌های شغلی بالایی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های قوه قضائیه در استان‌ها پیرو فعالیت ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این مهم در البرز هم با همکاری مسئولان استانی دنبال شده و در راستای آن توجه ویژه ای به تمامی بنگاه‌های تولیدی استان می‌شود.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه البرز یکی از استان‌های صنعتی کشور است و واحدهای تولیدی متعددی در این استان وجود دارد، گفت: پروژه کانفکشنری گروه زر از واحدهای مهم تولیدی استان و کشور است و هفته گذشته در جریانی مراسمی در وزارت صمت جزو 100 شرکت‌های برتر کشور بود که تفاهم نامه با آنها امضاء شد.

وی بیان کرد: دستگاه قضا با کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی استان برای رفع موانع پیش روی پروژه های بزرگ تولیدی در کشور تلاش می کند.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: سال گذشته در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با بررسی مشکلات حداقل 300 واحد تولیدی استان البرز موفق شدیم که بر اساس پیگیری دادستان‌ها درنقاط مختلف استان و برگزاری جلسات متعدد در این زمینه، مشکلات بالغ بر 150 واحد تولیدی را حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: با بازگشت 150 واحد تولیدی به چرخه تولید از بیکاری حدود 3هزار نفر جلوگیری شد و این چنین برنامه های حمایتی در استان با توجه به سیاست های دستگاه قضا ادامه خواهد یافت.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید