info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

تقدیر رئیس اتاق بازرگانی قزوین از میزبانی اتاق البرز در برگزاری نمایشگاه مشترک صنایع دستی و سوغات/آمادگی برای برگزاری دیگر نمایشگاه‌های مشترک

کد خبر: 22457
تاریخ انتشار: 8 آبان 1400 - 17:43

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین از میزبانی اتاق البرز در برگزاری نمایشگاه مشترک صنایع دستی و سوغات محلی قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، مهدی بخشنده در مراسم اختتامیه نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی و سوغات استان‌های البرز و قزوین در پارک ملی ایران کوچک بیان کرد: در غرفه‌های این نمایشگاه بخشی از هنر بالای ایران زمین نمایش داده شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه نشان داد که همراهی و همکاری بخش خصوصی و دولتی می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

وی در ادامه افزود: در راستای دیدارهای مشترک ارتباط قوی و موثری میان اتاق‌های بازرگانی البرز و قزوین شکل گرفت که در نهایت منجر به پایه‌ریزی اقدامات مهمی از جمله برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی و سوغات به میزبانی کرج شد.

بخشنده با تشکر از روسای کمیسیون‌های گردشگری اتاق‌های بازرگانی البرز و قزوین در برگزاری این نمایشگاه، بیان کرد: بدعت خوبی در راستای تعامل میان اتاق بازرگانی دو استان پایه‌ریزی شد، بی شک حضور مردم در چنین رویدادهایی به برگزاری نمایشگاه‌هایی در سطح دیگر استان های کشور کمک شایانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه البرز و قزوین می توانند میزبان هنرمندان دیگر استان‌ها در قالب برگزاری نمایشگاه‌های معرفی تولیدات صنایع دستی و گردشگری باشند، افزود: ما می توانیم با حضور در دیگر استان‌ها با فرهنگ نقاط مختلف ایران آشنا شده و  آن را برای آیندگان پاسداری کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین ادامه داد: بشر حتی با حرکت به سمت فناوری و دیجیتال شدن باز هم جای خالی هنر را در زندگی خود احساس می‌کند، امید است بتوانیم در سطح کشورهای منطقه و حتی کشورهای توسعه یافته نیز چنین نمایشگاه هایی را برگزار کنیم.

 استقبال مردم کرج از صنایع دستی قزوین خوب بود/ قزوین میزبان هنرمندان صنایع دستی البرز می‌شود

در بخش دیگری از آئین اختتامیه نمایشگاه،محبوبه منفرد رئیس کمیسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی قزوین با قدردانی از مجموعه اتاق بازرگانی البرز در فراهم کردن اقدامات برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: در راستای انعقاد تفاهم نامه میان کمیسیون‌های گردشگری اتاق‌های بازرگانی البرز و قزوین و انجمن صنایع دستی قزوین و ادارات کل میراث فرهنگی دو استان این نمایشگاه برگزار شد.

وی بیان کرد: هدف مهم از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری توسعه فروش محصولات صنایع دستی داخلی، افزایش سطح فروش این تولیدات در سطح بازارهای جهانی و بین المللی و گسترش سطح فعالیت‌های گردشگری است.

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی قزوین با بیان اینکه در نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی تعدادی از هنرمندان استان گرد هم جمع شده و تولیدات خود را به نمایش گذاشتند، گفت: به دلیل آسیب جدی که از زمان شیوع کرونا به این مشاغل وارد شد، غرفه ها و فضای نمایشگاه بصورت رایگان در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار داده شد.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی‌ها در سطح شهر و انعکاس مناسب خبر برگزاری این نمایشگاه موجب شد که با استقبال عمومی خوبی از سوی مردم مواجه شود و هنرمندان صنایع دستی حاضر در نمایشگاه فروش مطلوبی داشته باشند.

منفرد در ادامه عنوان کرد: برنامه ریزی‌هایی از سوی اتاق بازرگانی قزوین در حال انجام است تا در آینده ای نزدیک نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی با حضور هنرمندان قزوین و البرز به میزبانی قزوینی‌ها برگزار شود.

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی قزوین بیان کرد: تلاش‌های رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز و همکاری پرسنل این مجموعه تاثیر بسیار مثبتی در مدیریت و برگزاری نمایشگاه داشتند.

 
مطالب مرتبط

پاسخ دهید