info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

بروکراسی اداری مانع شکوفایی کامل ظرفیت هاست

کد خبر: 12849
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1399 - 16:06

تحولات نرخ ارز، مانع شکوفایی صنایع دارویی است. به گزارش روابط عمومی، امیرحسین کارآگاه با اشاره به اینکه موضوع اصلی این روزها تورم داخلی و افزایش قیمت نرخ ارز است، بیان کرد: بروز این مساله فرآیند تامین مواد اولیه مورد نیاز را مختل کرده است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصاد دارو و سلامت اتاق بازرگانی البرز با این توضیح که به دنبال افزایش نرخ ارز آزاد و نیمایی و کاهش سهم شرکت های داروسازی از تخصیص ارز دولتی، فرآیند تخصیص ارز به شدت کند شده است، گفت: گاهی بیش از چند ماه برای تخصیص ارز باید مدت طولانی منتظر ماند که این رویه، صدمه جدی به چرخه تامین مواد و ملزومات مورد نیاز تولید داور و سایر کالاها و فراورده های سلامت محور وارد می کند.

وی با بیان اینکه شتاب دهنده ها از منظر قانونی در دستگاه های اجرایی کشور تعریف شده نیست، افزود: این امر منجر به طولانی شدن امور اداری و جاری آن ها در دستگاه های مذکورمی شود و در عمل، گرفتار همان سیکل اداری معیوبی می شوند که همه فعالان اقتصادی کشور را آزار می دهد.

کارآگاه تاکید کرد: وجود ساختار اداری قدیمی و تفکر سنتی حاکم بر سازمان های دولتی موجب شده تا شرکت های دانش بنیان نوپا در صف های چند ماهه برای اخذ بدیهی ترین مجوزها معطل بمانند.

وی گفت: کمیسیون اقتصاد دارو و سلامت اتاق البرز ضمن برگزاری جلسات منظم با دستگاه های اجرایی مختلف و بیان مشکلات شرکت های دانش بنیان نوپا و شتاب دهنده می تواند تدوین آیین نامه ای مختص شرکت های مذکور را درخواست دهد تا موجب بهبود فضای کسب و کار و تسریع رشد اقتصادی کشور توسط این شرکت ها شود.

مدیرعامل شرکت شتاب دهنده پرسیس ژن در بخش دیگری در خصوص تولیدات این شرکت بیان کرد: این فعالیت ها در قالب تولید قراردادی برای استارتاپ های حوزه دارو صورت می گیرد.

وی افزود: زیرساخت این مجموعه، توانایی پاسخگویی برای تولید داروهای بیوتکنولوژی و واکسن را دارا است و گواهی GMP محصولات مذکور را از سازمان غذا و دارو اخذ کرده است، هم اکنون سه محصول در این شرکت تولید می شود که همگی پتانسیل تامین کامل نیاز کشور و صادرات را دارا هستند.

کارآگاه در پایان عنوان کرد: محصولات تولیدی در این شرکت مشابه تولید داخل ندارند و با تولید آن ها، صرفه جویی ارزی قابل توجهی محقق می شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید