info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و گردشگری البرز در دیدار با هیات تجاری افغانستان بررسی شد

کد خبر: 28837
تاریخ انتشار: 23 آذر 1401 - 14:57
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز:
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز از طرح مباحث مرتبط به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف استان از جمله صنعت و گردشگری در دیدار با هیات تجاری از جمهوری افغانستان خبر داد.


                              

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، رضا جعفری در حاشیه دیدار یک هیات تجاری از جمهوری افغانستان متشکل از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این کشور با مسئولان اتاق بازرگانی البرز و بازدید از نمایشگاه دائمی توانمندی‌های تولیدی و صنعتی این مجموعه گفت: در ابتدای حضور هیات افغانستانی و طی نشستی در محل اداره کل اقتصاد و امور دارایی استان با طرح موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، صنعت و دیگر مباحث مرتبط در این مورد گفتگو کردیم و استقبال بسیار خوبی در این زمینه داشتند.

وی اظهار امیدواری کرد که دیدار فعالان بخش خصوصی جمهوری افغانستان و البرز به بروز اتفاقات مثبت در راستای ایجاد اشتغال و تحولات اقتصادی در استان منجر شود و افزود: در ادامه سفر هیات اعزامی از جمهوری افغانستان به البرز با توجه به تمایل آنها برای آشنایی با صنایع فعال استان، این هیات و جمعی از فعالان اقتصادی استان در محل اتاق بازرگانی با هم دیدار کردند که در نتیجه آن طرفین برای ادامه این تعاملات و ملاقات‌های تجاری نظر مساعد داشتند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز با مثبت ارزیابی کردن دیدگاه هیات افغانستانی در خصوص آشنایی با صنایع فعال و پویای استان در بخش‌های مختلف از جمله غذایی، دارویی و نساجی گفت: مباحثی نیز در ارتباط با تعاملات در حوزه‌های خدماتی، کشاورزی و یا گردشگری مطرح شد که نشان می‌دهد این دیدار دستاوردهای خوبی برای استان به ارمغان خواهد داشت که به زودی نمایان می‌شود‌.

وی ادامه داد: این ارتباطات و دیدارها با فعالان اقتصادی جمهوری افغانستان قطع نخواهد شد و در این رابطه مقرر است که هیات تجاری اعزامی از این کشور به همراه مشاوران و جمع بیشتری از تجار و تولیدکنندگان جمهوری افغانستان به البرز سفر کنند.

در ادامه این دیدار، عبدالباقی نیازی رئیس گروه اقتصادی و تجاری المدینه افغانستان نیز بیان کرد: کشور افغانستان در زمینه تولید سنگ‌های معدنی از جمله تالک و اونکس دارای ظرفیت بالایی است.

وی در ادامه درخواست کرد که از سوی جمهوری اسلامی ایران زمینه همکاری‌های لازم برای معرفی و صادرات محصولات و تولیدات معدنی افغانستان به خارج از کشور فراهم شود.

در بخش دیگری سهیل لنگریار رئیس یک شرکت نفتی در افغانستان و عضو گروه اقتصادی و تجاری المدینه با اشاره به فعالیت‌های مختلف این مجموعه در زمینه‌های گوناگون از جمله معدن، پتروشیمی و یا لجستیک گفت: انتظار ما از سرمایه‌گذاران ایرانی و افغانستانی این است که با توجه به هم زبانی دو کشور و نقاط مشترک فرهنگی با اطمینان خاطر در راستای توسعه مراودات تجاری میان طرفین اقدام کنند.

وی افزود: تاکید ما بر همکاری‌های مشترک میان جمهوری ایران و افغانستان برای صادرات محصولات و فرآورده‌های دو کشور به دیگر نقاط دنیا از جمله آسیا و اروپا است و تنها نباید بر تجارت با کشورهای همسایه مانند پاکستان و هندوستان متمرکز شویم.

پاسخ دهید