info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

هدف‌گذاری ارتقای صادرات سالانه استان البرز به بیش از یک میلیارد دلار

کد خبر: 28873
تاریخ انتشار: 14 دی 1401 - 16:57
معاون هماهنگی امور اقتصادی البرز مطرح کرد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استان البرز گفت: برای ارتقای رقم صادرات سالانه استان به بیش از یک میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.



                 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، سیف‌الله اسداللهی شامگاه سه‌شنبه در نود و سومین نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی البرز بیان کرد: پیشنهاد می‌شود که اتاق بازرگانی البرز یک برنامه مشخص سالانه و ماهانه در راستای مواردی مانند صادرات و دیگر اقدامات مهم استانی داشته باشد تا بر اساس آن بتوانیم امور اولویت‌دار را پایش کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به مقوله صادرات بیان کرد: یکی از اهداف مهم این است که رقم صادرات سالانه استان را به بیش از یک میلیارد دلار برسانیم و بدین منظور نیاز به هدف‌گذاری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان البرز در زمینه تولید انرژی خورشیدی برای کمک به بحث گرمایش صنایع افزود: تکنولوژی به کار برده شده در پنل‌ها و صفحات خورشیدی از جمله باتری‌های آن هرینه بالایی را شامل می‌شود، به همین دلیل حتی صنایعی که زیرساخت‌های تولید انرژی از این طریق را در مجموعه تولیدی خود فراهم کرده‌اند، هنوز استفاده‌ای از آن نداشته‌اند.

وی بیان کرد: طول عمر باتری‌های ذخیره انرژی در صفحات(پنل‌های) خورشیدی کم بوده و تعویض آن در فواصل دوره‌ای کوتاه‌مدت نیز هزینه‌بر است، در این رابطه اگر با همکاری شرکت‌های باتری‌سازی کشور بتوانیم زمینه لازم برای تامین مایحتاج صنایع دارای این زیرساخت فراهم کنیم، اقدامی مثبت است.

اسداللهی در مورد راه‌اندازی نیروگاه‌های مقیاس کوچک(CHP) در بخش‌های تولیدی و صنعتی البرز افزود: ایجاد این نیروگاه ها توسط شرکت‌های مختلف بخش خصوصی در شهرهای صنعتی استان در حال انجام است، این اقدامات در فصول سرد سال برای کمک به تامین انرژی صنایع بسیار موثر است.

وی در مورد استفاده بهینه از انرژی‌های برق و گاز در استان البرز عنوان کرد: مسئله افت فشار گاز جدی است، کل مصرف گاز کشور در پائیز امسال بالغ بر ۶۴۰ میلیون مترمکعب بوده که سهم البرز از این میزان ۱۸ میلیون مترمکعب است‌.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان البرز با اشاره به افزایش ۳۰درصدی میزان مصرف گاز استان در سال جاری همزمان با شروع روزهای سرد افزود: مسئله کمبود گاز موجب می‌شود که بخش‌های مهمی از جمله نیروگاه‌ها برای تامین سوخت مورد نیاز به استفاده از گازوئیل و مازوت روی بیاورند که این مسئله آلودگی هوای استان را تشدید می‌کنند.

وی در مورد اهمیت طرح مسائل مرتبط به فعالان بخش کشاورزی استان از جمله موضوع صادرات محصولات این حوزه گفت: برخی از این مشکلات در سطح ملی از طریق کمیسیون کشاورزی اتاق ایران پیگیری شد، اما نیاز است که در جلسات استانی از جمله شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز مطرح شود.

پاسخ دهید