info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

لزوم بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه در کافه کارآفرینی با ایجاد کمیته صنایع‌دستی در البرز

کد خبر: 28927
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1401 - 09:18
از سوی رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز مطرح شد:
عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز خواستار ایجاد تعامل و همکاری در مورد بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه در حوزه صنایع‌دستی شد و گفت: کافه کارآفرینی به رونق کسب و کارهای کوچک و رفع مشکلات این حوزه کمک می‌کند.

 

         

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، شادی حاضری در همایش کافه کار‌آفرینی که با حضور کار‌آفرینان عرصه صنایع‌دستی در فرهنگسرای مینوتا واقع در پارک تاجیکستان کرج برگزار شد با اشاره به اینکه استان البرز ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و کارآفرینی دارد، اظهار داشت: کافه کارآفرینی فرصت مناسبی برای طرح نقاط قوت، توانمندی‌ها و نو‌آوری‌ها در حوزه صنایع‌دستی است.

وی افزود: در جلسات این چنینی نباید تنها به طرح نقاط ضعف بسنده کرد و لازم است که نقاط قوت مورد توجه قرار گیرد.

حاضری با بیان اینکه اتاق بازرگانی تسهیلگر در کمک به فعالان اقتصادی و کارآفرینان بوده و از گذشته نیز در این مورد اهتمام داشته است، عنوان کرد: بدین منظور فرهنگ کار جمعی و توسعه فعالیت‌ها در یک اکوسیستم مشترک نیازمند توجه و عزم جدی است.
    

         

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه باید از حاشیه‌ها کاست و بیشتر به کار جمعی فکر کرد، ادامه داد: تهیه اطلس کار آفرینی اقدامی ارزشمند است که امیدواریم در نخستین فرصت ممکن این این مهم محقق شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های مختلف اقوام استان البرز فرصت بسیار مناسبی برای توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها جهت رونق صنایع‌دستی است و توجه بیشتر به این پتانسیل در برهه کنونی به شدت احساس می‌شود، تصریح کرد: تشکیل کمیته صنایع‌دستی در استان البرز مبحث مهمی است که نیازمند مشارکت و حضور همه جانبه فعالان و هنرمندان این حوزه است.

         

حاضری با بیان اینکه البرز در بسیاری از صنایع سرآمد است و بسیاری از استان‌های بزرگ دیگر کشورهای همسایه ایران چنین ظرفیتی ندارند، ادامه داد: تداوم فعالیت کافه کار‌آفرینی و توجه به این بخش می‌تواند در راستای رونق کسب و کارها در استان البرز حائز اهمیت باشد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه توجه به بسته‌بندی محصولات تولیدی در استان البرز باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، گفت: قطعا این مسأله موجب فروش بیشتر محصولات و توجه به کالای تولیدی و برند‌سازی می‌شود.

         

 

         

در پایان این مراسم از خانم شادی حاضری عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز به عنوان فرد پیشرو در تسهیل‌گری و رفع مشکلات فعالان صنایع‌دستی و کارآفرینی با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر به عمل آمد.

 

پاسخ دهید