info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

نهادینه کردن تولید انرژی خورشیدی در مصارف صنعتی ضرورت دارد

کد خبر: 29350
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1402 - 13:09
نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز مطرح کرد:
نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: صنعت کشور رو به رشد است و با توجه به افزایش مصرف انرژی در این بخش باید از روش‌های جایگزین مانند نصب پنل‌های خورشیدی استفاده کنیم.

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، یداله مالمیر در چهارمین جلسه کمیسیون صنعت و معدن بیان کرد: امروز بحث استفاده از انرژی‌های پاک به منظور جبران کسری برق در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین دلیل در مصارف صنعتی نیز نصب پنل‌های خورشیدی به منظور استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر انجام شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: فعالان بخش خصوصی باید به دنبال راهکارهای عملیاتی برای تامین نیروی برق مورد نیاز مجموعه تولیدی و صنعتی خود از طریق انرژی خورشیدی باشند.

نائب رئیس ‌اتاق بازرگانی البرز با طرح موضوع مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان در نهادینه کردن تولید برق از انرژی خورشیدی گفت: به عنوان پایلوت می‌توانیم این اقدام را از مجموعه اتاق بازرگانی البرز در استان آغاز کنیم.

وی عنوان کرد: صنعت کشور رو به رشد است و به تبع در آینده‌ای نزدیک با حجم بیشتری از مصرف انرژی مواجه می‌شویم، به همین دلیل نیاز است که از روش‌های جایگزین مانند نصب پنل‌های خورشیدی برای تامین انرژی مورد نیاز واحدهای تولیدی استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه فعالان اقتصادی بخش خصوصی پیرامون استفاده از انرژی خورشیدی گفت: در قالب برگزاری یکی از جلسات رسمی شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان و دعوت از مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌توان به صورت اختصاصی در مورد ضرورت استفاده از انرژی خورشیدی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

پاسخ دهید