info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

احصاء و هدایت ظرفیت‌های خالی صنایع دارویی استان به سمت خلق نوآوری، کاهش هزینه تولید و افزایش سودآوری

کد خبر: 29802
تاریخ انتشار: 6 دی 1402 - 19:15
مشاور مرکز خدمات نوآوری اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد:
مشاور مرکز خدمات نوآوری اتاق بازرگانی البرز بر احصاء و هدایت ظرفیت‌های خالی صنایع دارویی استان به سمت خلق نوآوری و یافتن راهکارهای کاهش هزینه تولید و افزایش سودآوری تاکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، داود فدایی در جلسه هم‌افزایی و معرفی خدمات مشاوره‌ تخصصی مرکز خدمات نوآوری اتاق بازرگانی البرز با حضور فعالان حوزه صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی استان با اشاره به اهمیت اینکه در گذشته در بخش آرندی شرکت‌ها به یافتن راه‌های ارائه محصول، کاهش هزینه و حفظ کیفیت تولیدات توجه می‌شد، افزود: اما اکنون بررسی نیاز بازار و ارائه راه‌حل برای شناسایی این نیازها که منجر به شکل‌گیری مواردی مانند تکنولوژی شد، بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان کرد: امروزه ۹۵درصد سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه کسب‌و‌کار در دنیا شامل سرمایه‌گذاری نامشهود یعنی خلاقیت، نوآوری، اعتماد، برند و یا اعتبار است و فقط ۵‌درصد مربوط به کارخانه، ماشین‌آلات و تجهیزات است.

مشاور مرکز خدمات نوآوری، پژوهش، انرژی و آب اتاق بازرگانی البرز گفت: در ایران بخش مهمی از فعالان اقتصادی به دنبال افزایش سرمایه مشهود هستند، در حالی که این اقدام در واقع آنها را با چالش‌ها و موانع جدی‌تری مواجه می‌کند.

وی با اشاره به ایده مهم مرکز خدمات نوآوری اتاق البرز به منظور تشکیل کمیته‌های گروه با حوزه‌های مختلف صنعتی استان افزود: بر پایه این تصمیم اولین نشست تخصصی در اتاق بازرگانی با حضور نمایندگانی از صنایع دارویی البرز برگزار شده است.

فدایی با بیان اینکه شرکت‌های دارویی کشور علی‌رغم مواجه با چالش‌های جدی در واردات مواداولیه به خوبی فعالیت تولیدی خود را ادامه داده‌اند، گفت: مدیران این مجموعه‌ها با نگاه مثبت به تحول‌آفرینی و نوآوری و کم‌ترین اتکا به دولت می‌توانند به موفقیت بیشتری نسبت به گذشته دست یابند.

وی با اشاره به ضرورت تحلیل بازار به منظور دستیابی به بهترین خروجی با کمترین هزینه گفت: مجموعه‌های تولیدی و صنعتی استان باید برای رسیدن به تجارتی بر پایه مبادلات ارزی مهم همانند یورو و دلار تلاش، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کنند.

مشاور مرکز خدمات نوآوری، پژوهش، انرژی و آب اتاق بازرگانی البرز با اشاره به برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات ناشی از کمبود انرژی در کشور که تا ۵ سال دیگر به دلیل کاهش منابع گازی و آبی به معضلی جدی تبدیل می‌شود، افزود: متاسفانه در کشورمان هنوز نوآوری به جایگاه مطلوبی نرسیده است و شرکت‌هایی که در این مسیر و خلق فناوری و ایده‌های نو حرکت می‌کنند با چالش مواجه هستند.

وی با بیان اینکه تا دو سال آینده باید جریان‌های ارزی با هدف اثرگذاری بر عملکرد سودآوری شرکت‌ها وارد چرخه اقتصادی این مجموعه‌‌ها شود، افزود: برای رقابت با شرکت‌های خارجی که بر مبنای ارزهای مهم دنیا مانند یورو و دلار تجارت می‌کنند، باید قیمت تولیدات ایرانی نیز افزایش یابد.

فدایی با بیان اینکه کشور ما منابع و سرمایه‌های زیادی به ویژه در بحث تولید انرژی دارد، عنوان کرد: یکی از موارد مهم سرمایه‌گذاری در حوزه تولیدات دارویی و استفاده از ظرفیت ۱۰۰درصدی این صنایع است، باید فرصت‌ها از جمله ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی در این حوزه را احصاء کرده و با بهره‌وری از آن تفکراتمان را به سمت خلق نوآوری و یافتن راهکارهای کاهش هزینه تولید و افزایش سودآوری سوق دهیم.

پاسخ دهید