info@alborzccim.ir کرج-بلوار ارم - نبش خ 100 غربی - ساختمان آناهیتا

جشنواره گل لاله یک جاذبه گردشگری برای البرز است

کد خبر: 28911
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1401 - 11:13
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز:
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های محلی مانند جشنواره گل لاله خود به عنوان یک جاذبه گردشگری می تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی این حوزه و جذب توریست‌های داخلی و خارجی برای استان ایفا کند.

 



به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، شادی حاضری در بیست‌و چهارمین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در حضور عضو هیات‌نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی آبادان، مدیرانی از اداره کل میراث فرهنگی استان و اعضای کمیسیون بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی بحث تخصیص تسهیلات بانکی ویژه پرداخت به هنرمندان بسیار با اهمیت است و به همین دلیل در هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز نیز به طرح این موضوع پرداخته شد‌.

 وی ادامه داد: استان البرز با وجود ۴هزار واحد صنعتی و تولیدی در زمینه فعالیت‌های اقتصادی استانی شاخص است، در دیگر بخش ها از جمله  حوزه صنایع دستی و گردشگری نیز کارگاه‌های صنایع دستی و آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی قابل توجهی در این استان فعال است و جای بسی تعجب است که با وجود چنین ظرفیت‌هایی از لحاظ تسهیلات تخصیصی به فعالان گردشگری، البرز در  پایین ترین رتبه ها قرار دارد.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با اشاره به مذاکرات انجام شده با بانک‌های عامل در خصوص واگذاری تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری استان گفت: در این مورد هدف تسهیل فرآیند کار فعالان حوزه گردشگری از جمله دفاتر خدمات مسافرتی در بحث‌ فروش بلیت‌های سفر و تورهای گردشگری داخلی و خارجی است، بدین منظور پیشنهاداتی مانند ارائه خدمات گردشگری در قالب صدور کارت های ویژه مطرح شد.


وی در بخش دیگری با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های محلی مانند جشنواره گل لاله خود به عنوان یک جاذبه گردشگری می تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی این حوزه و جذب توریست‌های داخلی و خارجی ایفا کند، اگر حمایت بیشتری از برگزاری جشنواره‌‌ها و نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع دستی در داخل کشور صورت گیرد، کمتر شاهد برگزاری این نمایشگاه در خارج از کشور خواهیم بود.

 حاضری عنوان کرد: صنایع دستی استان البرز در رشته های مختلف تولیدات ارزشمندی دارد که باید زمینه ارائه این محصولات در نمایشگاه بین المللی خارجی را فراهم کنیم، البته هنرمندان نیز باید در مباحثی مانند تسهیل شرایط حضور در نمایشگاه‌های خارجی حمایت شوند.

وی ادامه داد: در اتاق بازرگانی البرز به عنوان پارلمان بخش خصوصی همواره اقداماتی مهمی در راستای حمایت از فعالان تولیدی و صنعتی استان انجام شده است ‌که بخشی از این فعالیت‌ها را در کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر و در قالب امضای تفاهم نامه های متعدد همکاری با بخش های مختلف خصوصی و دولتی از جمله کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی و دستگاه‌های اجرایی البرز به انجام رساندیم.



حاضری از حسن همراهی و همکاری و زحمات بی شائبه تمامی اعضای کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در طی ۴ سال گذشته و به منظور برگزاری جلسات مطلوب و ارائه خدمات شایسته در این کمیسیون تشکر و قدردانی کرد.

در پایان جلسه از سوی رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز، لوح سپاس به مجید پورکائد رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی آبادان و علیرضا مصطفی مدیرمجموعه گردشگری و تفریحی لزور اهداء شد.

 

پاسخ دهید